Diari digital d'Andorra Bondia
El titular de Finances i portaveu de l’Executiu, Eric Jover, en la compareixença posterior al consell de ministres d’avui.
El titular de Finances i portaveu de l’Executiu, Eric Jover, en la compareixença posterior al consell de ministres d’avui.

Els auditors aportaran l’1% de la facturació per la supervisió del sector


Escrit per: 
M. S. / Foto: SFGA

Les empreses d’auditoria pagaran l’1% de la seva facturació al Govern per la supervisió del sector. Així ho preveu si més no el projecte de llei d’auditoria de comptes aprovat avui per l’Executiu, un text “treballat colze a colze” i “consensuat” amb el Col·legi Oficial d’Economistes d’Andorra, segons ha explicat el ministre de Finances i portaveu de l’executiu, Eric Jover. 
D’aquesta manera la llei deixa la supervisió del sector a mans del Govern, a través d’una direcció específica del ministeri de Finances i de la creació d’un Consell Supervisor, amb representants també d’Intervenció General, el Tribunal de Comptes i l’Autoritat Financera Andorrana, i crea una taxa específica sobre els treballs d’auditoria. En aquest sentit, Jover ha volgut deixar clar que la taxa “no té una voluntat recaptatòria”, sinó que el que pretén és que la supervisió del sector “no suposi un cost per a l’Administració”.

El ministre ha detallat que la taxa es revisarà de forma anual i que dependrà “dels volums de les empreses i del nombre de professionals i empreses que hi hagi”. I és que precisament, la llei preveu la creació d’un registre d’auditors, gestionat per l’Administració, registre que porta associades també dues taxes com són la d’inscripció i la del manteniment d’aquesta, com ha precisat Jover.

El ministre, que ha remarcat que amb aquest projecte de llei es “dona resposta a una demanda històrica del sector”, ha destacat que amb la llei es ve “a posar negre sobre blanc” i “consolidar” una professió important en l’economia del país i que, fins ara, només estava regulada en relació amb les entitats financeres (bancs i assegurances). D’aquesta manera, aquesta activitat, en la seva totalitat, esdevindrà una “professió regulada sota els principis fonamentals de rigor, transparència i independència”.

La llei, que segueix els paràmetres dels països veïns i la directiva europea en la matèria, determina qüestions com per exemple el funcionament del contracte d’una auditoria de comptes, les garanties a seguir per assegurar la seva independència, així com les vies d’accés a aquesta professió.

Protocol d’absentisme, també per a alumnes presencials
Donant compliment a la modificació de la Llei d’educació de l’abril passat, el Govern ha aprovat avui el reglament d’escolarització d’alumnes en format no presencial en un centre educatiu del sistema educatiu andorrà, text que estableix unes càrregues mínimes de treball per als alumnes que optin per aquesta modalitat, a qui se’ls podrà aplicar el mateix protocol d’absentisme establert per a l’educació presencial en el cas que no compleixin amb aquestes.

Així ho ha explicat el ministre portaveu, Eric Jover, que ha detallat que es podran acollir a aquesta modalitat aquells alumnes que per problemes com ara malalties o intervencions quirúrgiques no puguin estar presents a l’escola durant un termini superior a un mes, així com aquells de primera o segona ensenyança que, a causa de la prohibició de l’ús ostensible de símbols religiosos que es va establir amb la modificació de la llei, no assisteixin a classe.

Jover ha explicat que el reglament estableix quin ha de ser el procés formatiu de l’alumne, a la vegada que estipula que el ministeri ha de garantir la intervenció d’un docent tutor de referència que és el responsable de realitzar-ne l’acompanyament personal i acadèmic. D’aquesta manera, serà el tutor l’encarregat de centralitzar la informació relativa al procés d’aprenentatge i avaluació, de comunicar-se periòdicament amb els seus responsables legals i de centralitzar les necessitats de mitjans tècnics i materials per garantir que se segueix el pla d’intervenció educativa.

Precisament, quant al pla, el text preveu que reculli les competències, les expectatives d’aprenentatge i aprenentatges esperats, els indicadors d’avaluació, les mesures educatives, el calendari d’avaluació, l’horari setmanal d’intervenció docent i la càrrega i freqüència del treball de l’alumne.

Per acollir-se a aquesta modalitat, els tutors legals de l’alumne hauran de presentar la sol·licitud corresponent amb la justificació escaient al departament de Tràmits.

auditors
facturació
supervisió
sector

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte