Diari digital d'Andorra Bondia

Els empresaris, a favor de potenciar el Club de Producte


Escrit per: 
Agències

El 54 per cent dels establiments canillencs que van participar en l’estudi que ha de servir de base per crear el Club de Producte, estan d’acord a apostar per una eina d’aquestes característiques.

D’aquesta manera, la iniciativa pública i privada col·laboraria amb els objectius de posicionar Canillo com una destinació de muntanya tot l’any, es treballaria per la diferenciació de l’oferta de la parròquia respecte de la resta d’oferta de muntanya, s’incrementaria les propostes i els productes a l’abast dels clients, i s’augmentaria així el volum de visitants i turistes a Canillo, especialment fora de les temporades altes.
Les dades mostren que la parròquia de Canillo destaca perquè disposa d’un elevat nombre d’establiments de 3 i 4 estrelles, aquests últims en una proporció superior a la mitjana del país. Així mateix, és la parròquia que actualment registra la capacitat d’allotjament més gran. L’àrea de Soldeu (integrada pels establiments ubicats a Soldeu, les Bordes d’Envalira i la vall d’Incles) és la que concentra més del 50% de les places d’allotjament de la parròquia, majoritàriament agrupades sota la categoria d’establiments 4 estrelles.
La capacitat mitjana dels establiments de la parròquia és de 134,31 places. L’àrea del Tarter destaca per ser la que té un nombre més gran d’establiments que no superen les 150 places; Soldeu és l’àrea que té un volum més gran d’establiments amb capacitat superior a 250 places, i Canillo és l’àrea en què es concentra la major part dels càmpings i, percentualment, els establiments amb menys capacitat. Pel que fa al període d’obertura dels establiments, un 73,08% estan oberts un mínim de vuit mesos coincidint amb els mesos en què es considera que hi ha una afluència turística més gran.
El turista espanyol és amb gran diferència el primer client de la parròquia de Canillo, i destaca el nombrós públic de Madrid i de València, superior a les estimacions de la mitjana d’Andorra. Pel que fa al client francès, un nombre considerable d’establiments han manifestat que es tracta d’un mercat amb elevades potencialitats que podria tenir més presència als establiments de la parròquia si s’aconseguís treballar conjuntament per millorar l’adequació dels productes (contingut, temporalitat o promoció, idioma) a aquesta demanda.

col·laboració amb grandvalira
Quant als productes que comercialitzats a Canillo, Grandvalira és el més ben implantat, amb un 76% d’establiments que hi col·laboren directament o indirecta, i que representen un 89% de les places d’allotjament. Amb tot, segons el Comú, aquesta elevada col·laboració no es tradueix en un índex de satisfacció elevat, cosa que està motivada sobretot per un deficient funcionament dels sistemes d’emissió de forfets a les recepcions, les baixes expectatives de les reserves rebudes per la central de reserves de Grandvalira i unes condicions de venda dels forfets i dels establiments percebudes com a desiguals entre els diferents integrants de l’oferta d’allotjament.

Número de vots: 99
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic