En marxa la signatura digital, però només per al dipòsit de comptes
El Govern posa en marxa la signatura electrònica a partir de la setmana vinent, tot i que només per al dipòsit de comptes. És un primer pas, tal com ha explicat el secretari general del Govern, Jordi Casadevall, per al nou paradigma que li espera a la relació entre l’administració i el ciutadà. La voluntat és desenvolupar-ho en tots els tràmits, amb un procés sense terminis, i sempre en convivència amb la tramitació convencional. Per altra banda, tal com es va presentar ahir, la certificació electrònica ara per ara només estarà enfocada a l’empresariat, i per això s’ha convingut amb la Cambra de Comerç (CCIS) que sigui l’entitat que registri els empresaris. Després del dipòsit de comptes, el Govern té previst que a finals d’any ja es pugui generar la factura electrònica, que a més de permetre agilitzar els pagaments servirà per respectar els terminis marcats en la llei entre l’administració i els privats. Una factura molt reclamada pel sector empresarial, des de la Confederació Empresarial i la mateixa Cambra. El president de la CCIS, Marc Pantebre, va explicar ahir que la signatura digital “agilitzarà la comunicació i la interactuació entre els tràmits de l’administració i les empreses”.
Altres gestions previstes amb la signatura digital amb una certa agenda són la tramitació de les cotitzacions a la CASS durant el primer semestre de l’any vinent, les peticions de la cèl·lula d’habitabilitat per al primer trimestre del 2017 i, en un termini curt, les empreses també podran presentar-se amb la certificació digital a tots els concursos públics.
A partir de la setmana vinent entrarà en vigor aquesta certificació digital i es preveu en “el termini d’un any aconseguir l’homologació almenys als dos països veïns, Espanya i França, que és on més tràfic comercial hi ha”, va dir Casadevall.
El secretari general del Govern va remarcar que era important posar en marxa aquesta nova eina i anar analitzant com va funcionant aquesta tecnologia, perquè a poc a poc es puguin anar ampliant les seves aplicacions. Per poder contestar i aclarir qüestions tècniques, a partir de dilluns es posa en marxa el telèfon d’atenció 821 301 i, a més, una nova web: www.signaturaelectronica.govern.ad. També es posarà en funcionament una aplicació que aquells que vulguin signar electrònicament podran descarregar-se.
Des del Govern incideixen que aquesta certificació és una “identitat electrònica, infalsificable i inalterable”, que serà lliurada per l’entitat de certificació, que en tots els casos (empresaris i ciutadans) serà el Govern.