Diari digital d'Andorra Bondia
Un moment de la roda de premsa, aquest matí.
Un moment de la roda de premsa, aquest matí.

Gallardo reconeix que la pandèmia frena la instal·lació d'empreses estrangeres


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: Actua

El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, ha reconegut aquest matí que la pandèmia de la Covid-19 “ha retardat la voluntat d’algunes empreses estrangeres d’instal·lar-se al país”. De tota manera, la bona gestió de la situació sanitària durant la primera onada també ha provocat l’augment de l’interès d’inversors estrangers per conèixer quines oportunitats els pot donar el Principat si operen des d’aquí.

En el marc de la presentació del projecte publicoprivat Andorra Health Destination a la seu d’Actua, Gallardo ha detallat que la frenada dels projectes d’empreses foranes que es volen radicar al país rau en el fet que els promotors, per exemple, a causa de les restriccions no han pogut venir presencialment per acabar de conèixer de prop el terreny que havien de trepitjar i acabar de fer els tràmits necessaris.

Quant a la tipologia de les empreses interessades a establir-se aquí, Gallardo ha citat el cas d’una inversió en matèria de medicina esportiva, però ha referit de manera genèrica que pertanyen a l’àmbit mèdic, de l’automoció i de les noves tecnologies. També ha apuntat que aquests negocis estarien interessats a traslladar-se a Andorra, iniciant un nou projecte, o bé portant part de l’empresa a Andorra. Ara bé, fins que aquest interès no qualli, el ministre prefereix no donar-ne més detalls, perquè quan efectivament cristal·litzin aquests projectes serà el moment de donar a conèixer aquestes “bones notícies”.

I és que ha explicat que el procés perquè arribi inversió estrangera i es quedi al país és llarg i encara que de 15 o 20, acabin sent un parell les iniciatives que fructifiquin ja es pot celebrar com un triomf perquè “l’impacte econòmic és molt important”. Un altre element a tenir en compte és la competència entre territoris, i n’hi ha que tenen multiplicitat de mecanismes per ser atractius, tot i que Andorra segueix estant molt ben situada, va remarcar Gallardo.

Finalment, el ministre també ha reconegut, com ja ho ha fet en altres ocasions, que cal seguir treballant per “simplificar els tràmits i eliminar entrebancs” perquè així aquestes empreses s’hi puguin instal·lar. 

La marca de turisme de salut i benestar arrenca amb 13 empreses

“Un projecte publicoprivat de promoció conjunta d’Andorra com a destí de turisme de salut”. Així ha definit la marca  Andorra Health Destination el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, en la presentació de la iniciativa que ha tingut lloc aquest matí a la seu d’Actua Empresa, impulsora de la marca. De moment, la iniciativa aplega 13 empreses del país especialitzades en medicina esportiva i regenerativa, oftalmologia, dermatologia, medicina estètica i odontologia, així com en teràpies termals, holístiques, rehabilitació i nutrició que poden oferir experiències de qualitat de benestar i salut d’una manera col·laborativa, unint sinergies. 

Segons Gallardo i la directora d’Actua Empresa, Judith Hidalgo, s’hi podrien sumar altres negocis tant autòctons com forans, sempre, això sí, que compleixin uns criteris i uns estàndars de qualitat, “i si no els compleixen, treballarem perquè els assoleixin”, ha remarcat Hidalgo. I és que el camí ha estat llarg, ha subratllat el president d’Andorra Health Destination, Joan Muro. En concret, “quasi tres anys de feina incansable” i almenys 200.000 euros d’inversió pública, ha detallat Hidalgo.

El ministre Gallardo també ha fet notar que aquesta nova iniciativa “pretén potenciar un dels sectors prioritaris dins de la nostra estratègia de diversificació econòmica del país”. Igualment, ha destacat que el club “neix amb l’objectiu de treballar amb l’oferta de salut a Andorra per dissenyar un producte de turisme en la línia de la creixent demanda mundial del sector de la Salut”.

Precisament en relació amb això, la ministra de Turisme, Verònica Canals, ha exposat que el turisme de salut va generar el 2019 732 bilions de dòlars. Un turisme que segons les previsions creixerà un 7% anualment fins al 2025. En aquest sentit, la ministra ha recordat que precisament el 2019 el 34% dels visitants que van arribar a Andorra ho van fer atrets per les ofertes de salut i benestar. Canals també ha destacat que aquest tipus de turisme no és estacional i que pot oferir productes a mida de cada consumidor. Perquè l’important, ha remarcat, “no és tant el lloc, te’n recordes de les experiències”. S’ha volgut donar molta visibilitat al projecte Andorra Health Destination, per aquest motiu la marca es ven a través d’un web que ja està actiu i des del qual es poden fer les reserves dels diversos paquets que s’ofereixen directament. A més, Andorra Turisme també el publicitarà. 

pandèmia
instal·lació
empreses
país
Comentaris: 1

Comentaris

YupisWorld. Actua. The most wonderful Pepa Pig history.

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic