Diari digital d'Andorra Bondia
Govern preveu un 2% més de turistes després d’anys de créixer més del 5%
Govern preveu un 2% més de turistes després d’anys de créixer més del 5%

Govern preveu un 2% més de turistes després d’anys de créixer més del 5%


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

Després de sis anys amb creixements superiors al 5%, Andorra Turisme s’ha fixat uns objectius més moderats de cara a aquesta temporada d’hivern. La projecció és atraure un 2% més de turistes (arribant als 1,4 milions). El ministre de Turisme, Francesc Camp, va recordar que des del 2012 s’ha aconseguit portar 400.000 turistes més a l’hivern i va advertir que aquestes variacions anuals a l’alça “no poden durar eternament”. Per això, de cara al futur s’espera que siguin més moderades. Així doncs, si l’any passat els turistes espanyols van augmentar un 11%, ara es preveu que ho facin un 1,1% respecte de la temporada anterior. En els francesos hi ha més potencial (Andorra rep més turistes d’aquest país la resta de l’any que a l’hivern), i per aquest motiu s’apunta un creixement del 3,3%, mentre que en altres nacionalitats s’ha fixat un 5,1% pel bon funcionament del mercat britànic i rus, que es reactiva.
La temporada, però, s’enfronta amb dubtes sobre l’impacte que pot acabar tenint la situació a Catalunya. Camp va recordar que el client català és el principal gruix i això crea preocupació, si bé és cert que la conjuntura seria més complicada a l’estiu, tenint en compte que els mercats a l’hivern estan més diversificats. El ministre va assenyalar que, segons com evolucioni la crisi, es pot produir un comportament similar a un moment de crisi econòmica, amb una reducció del consum. Per això va alertar que fins i tot es podria veure reduït el nombre de turistes. En tot cas, el que més neguiteja són els talls de carretera i per això es va mostrar a l’espera que a partir del 21 de novembre la por s’esvaeixi. Cal recordar que el mercat espanyol representa entre un 60% i un 70% dels turistes que venen a Andorra.
El que sí que es preveu és un increment del mercat rus. Per això es tornarà a fer comunicació directa al client en aquest país, una inversió que l’any passat no es va realitzar, tot i que sí que es va continuar treballant amb els turoperadors. A banda, el ministre va remarcar que les dades d’excursionistes també comencen a ser positives.
La campanya d’hivern té un pressupost de 3,3 milions d’euros, una xifra similar als darrers anys. D’aquests, 805.500 van a turoperació, 1,8 milions al consumidor final (un 38% a França i un 30% a Espanya), 375.000 per a l’acord amb Disney i 300.000 per a l’acord amb Ski Andorra. Aquest any s’ha estrenat un nou espot, realitztat per Ogilvy, que té un cost de 180.000 euros (100.000 euros menys que l’anterior). Es tracta d’un anunci més emocional, que mostra el gran ventall d’experiències que es poden viure a Andorra.

Camp accepta que l’any que ve caldran mesures per reduir l’impacte si es perd la marca Grandvalira

El ministre de Turisme va remarcar que a partir d’ara cal treballar per la temporada 2018-2019 i va avisar que, si s’acaba confirmant el trencament de Grandvalira, “des del Govern i Andorra Turime haurem de veure com reduïm l’impacte negatiu de la pèrdua d’aquesta marca”. Davant d’aquesta possibilitat, que Camp confia que no es produeixi, va apuntar que caldrà fer més èmfasi en “la marca forta que és Andorra” com a destinació de neu i comunicar que al país hi ha “molts quilòmetres de pistes”. “Si es trenca Grandvalira cal que l’impacte sigui el mínim possible”, va dir i va assegurar que el Govern farà el màxim esforç perquè així sigui, ja que “estem jugant amb foc”. Quant a la possible entrada de Saetde a Arcalís, el ministre va apuntar que el més important és que es mantingui la bona gestió realitzada fins ara.

Contacte amb empresaris per l’‘outlet’ al Pas

El Govern ha contactat amb empresaris del país que tenen cadenes de botigues per analitzar la possibilitat de tirar endavant el projecte de l’outlet al Pas de la Casa. A banda, s’està recollint l’opinió dels turistes sobre aquesta proposta per tal de comprovar si l’acollirien de forma positiva. Ho va dir el ministre de Turisme, Francesc Camp, que va remarcar que “si l’outlet no pot ser, caldrà buscar una altra fórmula per potenciar el comerç” en aquest poble.

Gvern
2% més
turistes
créixer
anys
5%
2%
preveu
Francesc Camp
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic