Diari digital d'Andorra Bondia

Grandvalira i Vallnord sumen esforços per captar nous mercats com el d’Israel


Escrit per: 
Agències


Els camps de neu tornen a anar de la mà per captar nous mercats. Grandvalira i Vall­nord han editat un fullet conjunt de cara a la temporada d’hivern vinent per promocionar-se a Portugal, Israel i els mercats del nord d’Europa, segons va fer saber ahir el director general de Grandvalira, José Blanco, que creu que són mercats amb “un gran potencial”.

I és que les dues estacions consideren que no són competència i que cal saber “en cada mercat emissor qui són els nostres competidors”, segons va expressar, per la seva part, el director general de Vallnord, Martí Rafel. Així, l’objectiu és “portar el màxim de clients esquiadors amb capacitat de consumir” i, un cop a Andorra, “ja ens els repartirem”. Per això la feina “l’hem de fer conjunta”, va justificar Rafel.

El director general de Vallnord va assegurar que el repartiment d’esquiadors entre les dues estacions és “matemàtic” i proporcional als quilòmetres esquiables de què disposa cada domini. Així, de cada tres esquiadors que arriben a Andorra, dos es decanten per Grandvalira i un per Vallnord. Per això, l’important és que “anem de la mà i treballem junts per portar-los a Andorra”, va insistir Rafel.

Blanco va afegir un altre motiu per unir esforços: “Estem en un país petit i tenim clar que els nostres recursos de promoció i comercialització i de comunicació són limitats comparats amb els d’altres dominis del mercat europeu.”

De la mateixa manera, el director de Grandvalira va recordar que “la marca Ski Andorra és molt més potent que la nostra en molts mercats”. Igualment, Blanco va coincidir que no són competència amb Vallnord i va comentar que “no hi ha un percentatge gran de clients que arribin a Andorra sense haver decidit on aniran a esquiar; un percentatge molt alt ja sap què vol i els que no ho tenen clar són pocs”. I encara va afegir: “M’agrada molt més que esquiïn a Vallnord que no en qualsevol altra destinació de Catalunya o Espanya.”

Així, Blanco va assegurar que “en una gran part dels mercats anirem de la mà”, i va detallar que fins i tot els equips de vendes viatgen junts, a més de fer els catàlegs conjuntament.
De la mateixa manera, el director general de Grandvalira va destacar que quan va arribar “no hi havia aquesta col·laboració” i va valorar “l’actitud i la molt bona predisposició” de Vallnord, que seria “ridícul” no haver aprofitat.
Pel que fa al mercat israelià, Blanco va explicar que “és un mercat que Vallnord ha treballat molt bé, ja té clients d’aquest país”, i que Grandvalira en té “molts menys” però “s’ha identificat un potencial gran”. “També hem detectat interès per viatjar a Andorra en països com Suècia i Noruega, i estem treballant en l’estratègia d’aproximació a aquest mercat i també molt probablement farem un catàleg conjunt”, va avançar Blanco.

Número de vots: 27
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic