Diari digital d'Andorra Bondia

Grandvalira vol potenciar el forfet de 'pagament per utilització' per recuperar el client andorrà


Escrit per: 
Agències

Després d’una prova pilot tan exitosa com desapercebuda, Grandvalira ja té el producte estrella de la propera temporada.

Es tracta del sistema PPU, un sistema de pagament inèdit al Pirineu, segons les paraules de José Blanco, director general del domini, amb el qual es pretén donar un servei de qualitat al client alhora que es fomenta la captació d’esquiadors nacionals. Aquest sistema evitarà a l’esquiador la compra del forfet de dia, ja que s’agilitzarà el procés i es facturà l’import al compte corrent del client vinculat al passi electrònic que adquirirà el primer dia de temporada.
El principal avantatge d’aquest sistema, més enllà de l’agilitat i de no haver de fer cues, és que el preu per cada dia d’esquí disminuirà a mesura que es vagi pujant a pistes, i arribarà un punt en què el cost serà zero. Blanco, que va indicar que no és un substitut del forfet de temporada, sí que té com a client potencial l’andorrà i el resident al país que, per por de la falta de neu, no es treu el forfet de temporada. Amb aquesta modalitat de pagament, aquesta por desapareix donat que l’adquisició d’aquest passi costa 1 euro i només es facturarà al compte del particular per cada cop que vagi a esquiar, i surt tant a compte, segons van comentar, com el forfet de temporada, donat que arriba un punt en què surt gratis.
En qualsevol cas, es tracta d’un projecte que està acabant de ser dissenyat i que esperen poder tenir enllestit en uns tres mesos, tal com va admetre el director de màrqueting del domini, Alfonso Torreño.

Quotes de turistes a pistes
Aquest sistema es va donar a conèixer ahir, i en la presentació també es va parlar dels percentatges de turistes. Grandvalira va mostrar algunes de les xifres que han agafat com a més significatives. Cal destacar que el 60% de clients provenen d’Espanya, un 21% dels quals són catalans, i que el client francès s’ha incrementat en un 1,5% respecte de l’any passat, arribant a quotes del 12,6%, mentre que la presència de la clientela portuguesa al domini  esquiable ha disminuït en gairebé un punt amb un 6,5%.
Pel que fa als mercats en què la societat s’està intentant consolidar, Blanco va destacar el rus, que “ha augmentat un 40 per cent” respecte de les quotes de l’any anterior i que, segons el màxim exponent de Nevasa, cal “consolidar” ja que es tracta d’un client que genera una gran despesa. De la mateixa manera, Grandvalira apostarà per afermar el terreny recuperat en el mercat britànic, fent planificacions amb els operadors turístics “a dos o tres anys vista”.

Congelació dels preus
Amb referència a la política de preus per a la propera temporada, Torreño i Blanco van indicar que s’apostarà per una congelació del cost del forfet de dia (42 euros), mentre que s’incrementarà el preu del paquet de forfets de llarga estada.
Pel que fa als preus del forfet de temporada, no es va comentar els preus que s’aplicarà, però Torreño sí que va assenyalar que hi ha hagut, per la crisi econòmica, un descens en la venda d’aquest tipus de passis. I és que si l’any passat els números reflectien que un 8% dels forfets venuts havien estat de temporada, en el periple hivernal recentment acabat s’ha baixat fins al 6% del total. “En total s’ha venut uns 8.000 forfets de temporada”, va comentar Torreño, que va argumentar que el 35%, uns 900, han estat passis adquirits per andorrans o residents.


Inversió per millorar el servei

Quant a les inversions de cara a la temporada 2010-2011, Blanco va comentar que s’invertirà “uns cinc milions d’euros”, xifra sensiblement inferior a la d’aquesta temporada, que ha estat d’uns  7 milions d’euros. “Els nostres inversors han fet els deures”, va comentar el director general, que va argumentar que a Grandvalira no li calen grans inversions en aparells ni en equipaments. És per això que aquest líquid es destinarà a millorar “el servei al client” optimitzant i ampliant el parc de màquines trepitjaneu, el establiments de restauració i els aparcaments.


1.500.000 dies d’esquí venuts i 400.000 euros en positiu

Fent balanç de la temporada de neu, Blanco va destacar ahir els bons números amb què s’ha tancat, bons sempre tenint en compte el resultat de la temporada passada, que es va cloure en negatiu. Molt diferents han estat les coses en aquest periple; una contenció de la despesa, conjuntament amb una optimització dels recursos “oferint al client, com a mínim, el mateix que l’any passat”, tal com reconeixia Blanco, han provocat un tancament en verd per valor de 400.000 euros.
Cal indicar, però, que Grandvalira no ha aconseguit assumir l’objectiu marcat a principis de temporada, en què es pretenia vendre 1.600.000 dies d’esquí. Finalment han estat milió i mig els que s’ha aconseguit vendre, i es frega la paritat entre Ensisa i Saetde tot i que la balança s’ha decantat per dos punts per la societat gestionada per Joan Viladomat. Mentre que la societat gestora de Soldeu i el Tarter va vendre 720.000 dies d’esquí (48% del total), Pas de la Casa i Grau Roig en van vendre 780.000, el 52%. Cal recordar que en termes de fusió, la distribució dels beneficis en funció dels tiquets venuts era una demanda feta per Ensisa i els números d’aquesta temporada els donen part de raó, donat que fins ara Ensisa rebia el 42% mentre que el 58% era per a Saetde.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte