Diari digital d'Andorra Bondia

Hotelers i celíacs uneixen esforços per millorar l’atenció


Escrit per: 
Agències


L’Associació d’Hotelers d’Andorra (AdHA), la Unió Hotelera (UH) i l’Associació de Celíacs (ACEA) van organitzar de manera conjunta fa uns quants dies una reunió informativa que anava dirigida als xefs de cuina dels hotels per parlar d’aquesta malaltia.

I és que cada vegada més els establiments hotelers són més sensibles amb aquesta qüestió i són conscients que s’han d’adaptar a les necessitats de les persones celíaques.
D’aquesta manera, la reunió va tractar de l’atenció al client celíac. Els presidents de les tres associacions, Jordi Daban (AdHA), Xavier Palou (de la UH) i Montse Viles (de l’ACEA) van coincidir en la necessitat d’oferir una restauració sense gluten amb garanties als hotels, ja que com a país turístic “hem d’estar preparats per atendre amb qualitat tots els turistes siguin quines siguin les seves demandes”.
De fet, els hotelers han observat que cada cop es reben més sol∙licituds d’allotjament d’aquests clients afectats per la intolerància al gluten i per tant són conscients que cal adaptar-se a aquestes necessitats. 
Carles Flinch, xef del restaurant Can Manel, que ofereix menús per a celíacs des de fa vuit anys, va participar en la reunió compartint la seva experiència en el món de la restauració sense gluten.
El gluten està en molts aliments, com els cereals, el blat, l’ordi, el sègol i la civada. En aquest sentit, cal recordar que a l’hora de preparar un àpat per a un celíac cal dur a terme una manipulació dels ingredients molt acurada per evitar-ne la contaminació.
I sobre aquesta qüestió cal esmentar també que divendres Sport Hotels va rebre el segell de qualitat sense al·lèrgens, que certifica la bona manipulació dels aliments per a les persones al·lèrgiques i intolerants.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte