Diari digital d'Andorra Bondia
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, en la presentació de la campanya d’hivern que va tenir lloc ahir.
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, en la presentació de la campanya d’hivern que va tenir lloc ahir.

La campanya d’hivern preveu un creixement del 2,1% en turistes


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

Andorra Turisme i el Govern preveuen que la campanya d’hivern comporti un creixement moderat del 2,1% en turistes, és a dir, 30.000 més que l’any passat. El ministre de Turisme, Francesc Camp, va argumentar que els forts increments viscuts en els darrers anys juntament a la situació al mercat rus impediran obtenir un millor resultat. Així, la projecció amb què es treballa és atraure un 1,8% més d’espanyols, un 3,8% de francesos i un 2% d’altres nacionalitats. En relació a aquest darrer, el mercat britànic s’espera que funcioni bé mentre que pel rus, un dels que té més pes en aquest grup, l’aspiració serà mantenir les xifres de l’any passat i en el millor dels casos créixer lleugerament. El fet és que la darrera devaluació del ruble ha comportat una pèrdua del poder adquisitiu del turista d’aquesta nacionalitat. Camp va indicar que si això no hagués succeït, es podria estar parlant d’una previsió de creixement de turistes global d’entre el 3 i el 4%. 

El ministre també es va referir a la fallida del que va ser un dels principals touroperadors russos, Natalie Tours. Va indicar que aquest fet no genera preocupació perquè hi ha hagut una “reconversió” del mercat d’aquest país. Han entrat nous operadors i “el que han perdut uns aquests ho han guanyat”. Avui, Andorra Turisme treballa amb uns 8 touroperadors russos. Quant a les pernoctacions, la previsió és també créixer un 2,1% mentre que la pernoctació mitjana es mantindria en 3,49 nits.

Per assolir aquests objectius es disposa d’un pressupost de 4,5 milions d’euros. Un dels canvis destacats en la distribució d’aquest import és la potenciació de la inversió en els mercats llunyans. Així, dels 1,6 milions d’euros que es destinen al consumidor final, aquests mercats passen de representar el 31 al 47%, el que representa 180.000 euros més, mentre que es redueixen diners per al mercat espanyol. “Això demostra la voluntat d’invertir cada cop més en aquests mercats en què encara hi ha molt potencial i mantenir una comunicació mínima en un mercat més madur i consolidat com és l’espanyol”, va dir Camp. Un dels països en què es farà campanya directa al client per primer cop és Suècia. A banda, es destinen 802.000 euros a touroperació, 375.000 euros a l’acord amb Disney (que permet tenir una presència a Espanya), i 300.000 euros a l’acord amb Ski Andorra (dels quals 200.000 euros són finançats per Andorra Turisme i la resta per la patronal de la neu). Per altra banda, s’invertirà 1,4 milions d’euros en els esdeveniments esportius (amb un pes important de les finals de la Copa del Món d’esquí).

En la presentació de la campanya, Camp també va destacar que la continuïtat de Grandvalira marca “un abans i un després” i que ara l’objectiu ha de ser “internacionalitzar més” els mercats. En aquest sentit, va dir que la Copa del Món d’esquí pot marcar el tret de sortida d’aquesta evolució. Tot i el pes de la neu, Andorra Turisme seguirà potenciant també a l’hivern el turisme cultural i les compres, una tasca que es va iniciar quatre anys enrere. Una altra de les novetats per a aquest any serà la renovació de la pàgina web de visitandorra.com, que va entrar en funcionament ahir, més visual i amb un major pes de la imatge.

Camp va finalitzar la presentació davant del sector turístic amb una reflexió de cara al futur. Així, va declarar que espera que els propers governs que vinguin mantinguin l’actual línia de comunicació ja que, segons va defensar, l’èxit s’assoleix reinvertint constantment en producte, comunicació i esdeveniments.

El Govern assegura el suport a Pal-Arinsal fins i tot amb un reforç en comunicació

“Els equips directius [de l’estació] i el Comú de la Massana poden estar tranquils perquè ni Andorra Turisme ni el Govern deixaran caure ni deixaran de costat Pal-Arinsal”. Així ho va defensar públicament el ministre de Turisme, Francesc Camp, que va recordar que tot i que el camp de neu pot semblar ara el “petit de la família” continua sent un actor important perquè té el 20% dels dies d’esquí del mercat andorrà. Per això va assegurar que “estarem darrere” i va declarar que, de cara a la temporada que ve “si s’ha de fer algun tipus de reforç en comunicació comercial des d’Andorra Turisme, ho farem”. Camp també va expressar la satisfacció per la continuïtat de Grandvalira, un fet que pocs mesos enrere semblava impensable. Va reiterar que és la millor notícia des que és ministre de Turisme i va agrair els esforços de totes les parts per assolir l’acord. Davant del nou context, va declarar, Grandvalira i Pal-Arinsal dins de Vallnord hauran de redefinir les seves estratègies perquè “s’obre un nou mercat per a tots” i cada estació “ha de tenir clar què és a partir d’ara i al què ha d’aspirar”.

Camp atribueix la pregunta del PS sobre Budzaku a la precampanya

El ministre de Turisme considera que les preguntes del PS sobre els viatges del gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, i el seu cost tenen objectius electoralistes. “Entenc que el PS pensa que deu vendre molt a nivell de precampanya electoral” posar en qüestió el fitxatge de Budzaku, va dir. Per Camp, però, els socialdemòcrates “van molt equivocats” al mateix temps que va recomanar al conseller general de la formació Pere López parlar amb el sector turístic per veure l’opinió que té de l’actual gerent i també de l’anterior, contractat per López, va remarcar. El ministre va observar que s’està “tornant” als inicis de la primera legislatura demòcrata en què l’oposició va fixar les crítiques en el Cirque du Soleil i el fitxatge de Budzaku.

campanya
hivern
preveu
creixement
2
1%
turistes
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic