Diari digital d'Andorra Bondia

La CEA aposta per potenciar la marca Andorra amb atractius com ‘Scalada’


Escrit per: 
Redacció

La Confederació Empresarial Andorrana (CEA) considera que s’han d’organitzar al país “accions de prestigi”, com l’espectacle Scalada del Cirque du Soleil, que es pot veure durant aquests dies a l’aparcament del parc Central, per posicionar i donar a conèixer a escala internacional la marca Andorra.

Per aquesta raó la patronal empresarial no entén que hi pugui haver “crítiques gratuïtes” contra aquesta iniciativa del ministeri de Turisme adreçada a incrementar el nombre de visitants a l’estiu.
El vicepresident de la comissió de Relacions Internacionals i Institucionals, Pere Augé, va opinar ahir que totes les accions que suposin un nou atractiu al país han de ser benvingudes i va destacar que a través d’aquest espectacle “molta gent ens coneixerà al món i sabrà per què s’ha elegit Andorra per fer-lo”. “Crec que si hi ha crítiques, han de ser sempre en sentit constructiu”, va recalcar Augé, que reclama que en qüestions com aquesta, important per al conjunt del país, hi hauria d’haver un consens social i polític.
En aquesta mateixa línia, el president de la comissió de comunicació de la CEA, Conrad Blanch, va afirmar que la contractació del Cirque du Soleil és una “acció de prestigi” que contribueix a donar uns valors i a potenciar la marca Andorra, tot i que, tal com també va afirmar Augé, sempre hi pugui haver aspectes que es puguin millorar pel que fa a la gestió de l’esdeveniment. Els responsables de l’entitat empresarial no van voler entrar, però, en quina pot ser la repercussió real que està tenint l’espectacle en el teixit productiu i es va emplaçar els mitjans de comunicació “a esperar per veure la valoració final”.
Una de les preocupacions de la CEA és precisament donar a conèixer el país a l’exterior per atreure noves inversions estrangeres, ja que es constata que més enllà dels països veïns “no es coneix Andorra” i molt sovint es confon el país “amb una província espanyola”, segons va explicar el president de l’entitat, Xavier Altimir. Per aquesta raó es fan missions a fora per atreure nous inversors, alhora que s’ajuda les empreses andorranes en el procés d’internacionalització.
“Ara es constata la necessitat de ser més competitius i anar a buscar els clients, contràriament al que passava abans, quan érem autosuficients i no necessitàvem grans campanyes per donar a conèixer Andorra”, va assenyalar Augé.

“Gra de sorra” per donar a conèixer la realitat d’Andorra a l’exterior

La CEA ha volgut posar el seu nou “gra de sorra” en l'objectiu de donar a conèixer al món els atractius que té el país per fer inversions. Així, ha creat la revista semestral Andorra Econòmica com a eina de divulgació de la nova realitat andorrana que s’està configurant amb l’obertura econòmica. Se n’editaran 3.000 exemplars i està escrita en català i anglès.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte