Diari digital d'Andorra Bondia
La compensació pels talls d’internet del juny ascendeix a 77.400 euros
La compensació pels talls d’internet del juny ascendeix a 77.400 euros

La compensació pels talls d’internet del juny ascendeix a 77.400 euros


Escrit per: 
M.S. / Foto: Jonathan Gil

Les compensacions a particulars i empreses per les incidències en el servei d’internet que van tenir lloc el 20 de juny passat, a causa dels treballs per substituir el node d’accés a internet a les parròquies d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, ascendiran a 77.400 euros.
Així es desprèn de la resposta del ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, i president del consell d’administració d’Andorra Telecom, Jordi Alcobé, a les preguntes formulades sobre aquesta qüestió per la consellera general del grup liberal Carine Montaner i per la parlamentària del Partit Socialdemòcrata, Rosa Gili, que recull el darrer Butlletí del Consell General.
La incidència va afectar el 10% del total de clients amb el servei d’internet, que són 27.249. Concretament, el tall del servei va afectar 2.035 clients residencials i 697 empreses, el 90% dels quals de les parròquies centrals.
Quant a la distribució i quantia de les compensacions, que com ja va anunciar Andorra Telecom s’inclouran en la factura de juliol que l’abonat rebrà a l’agost, hi haurà un total de 177 compensacions de 15 euros i 2.494 de 20 euros per a clients residencials, mentre que en el cas de les empreses s’atorgaran fins a 721 compensacions, que oscil·laran entre els 20 i els 180 euros en funció del tipus de servei contractat per cada client. 
Així mateix, i per evitar malentesos, Alcobé especifica en la resposta que el nombre de compensacions és superior al de clients afectats ja que alguns d’aquests tenen contractat més d’un servei.
D’altra banda, i després de repassar els treballs portats a terme per tal de resoldre la incidència i deixar clar que aquests no han suposat una despesa extra per a Andorra Telecom, s’insisteix en destacar que el canvi de node central d’accés a internet era imprescindible per a la renovació de la plataforma, en funcionament des de fa vuit anys, i suposa una garantia per la companyia i l’usuari ja que permetrà reforçar la redundància per avaries.
En aquest sentit, i precisant més la resposta a la pregunta de Montaner relativa a l’existència d’un pla de contingència, el president del consell d’administració d’Andorra Telecom assegura que “aquesta redundància suposa per si sola una mesura de contingència, ja que en casos d’incidències la nova plataforma permet habilitar de manera automàtica el backup sense que el client experimenti talls de servei”.
A més, i al marge de la millora per a l’usuari i la disminució del risc de possibles incidències, el canvi permet “dotar de més agilitat” a la companyia en la resolució d’incidències i “separar el trànsit d’empresa del residencial”. 
També, i en aquest cas responent a una de les qüestions plantejades per Gili, s’assegura que les incidències fruit de la renovació del node central d’accés a internet “no van ocasionar” danys en els equipaments de la xarxa d’Andorra Telecom i que, en el supòsit que sí s’haguessin produït, no haurien comportat “cap cost suplementari” en trobar-se “sota la garantia del fabricant”.

Dos projectes independents però amb el mateix objectiu

Responent també a una pregunta de la consellera general del PS, Rosa Gili, el president del consell d’administració d’Andorra Telecom desvincula les incidències arran del canvi del node d’accés a internet de la renovació de l’accés a la xarxa FTTH (fibra fins al domicili), que comportarà la substitució de les terminals de xarxa òptica (ONT) que els clients tenen instal·lades al seu domicili.
No obstant això, Alcobé incideix que tots dos projectes persegueixen el mateix objectiu, que no és altre que “millorar l’estabilitat i fiabilitat de la xarxa, incrementar-ne la redundància i dimensionar-la d’acord amb futures necessitats de serveis amb major amplada de banda”.
Sobre el perquè el proveïdor no va renovar les ONT, com demanava Gili, des de la companyia s’assenyala que el contracte amb el distribuïdor no incloïa la substitució per altres equipaments evolucionats tecnològicament.

Andorra Telecom
talls internet
compensacions
Jordi Alcobé
empreses
clients residencials
Número de vots: 126
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic