Diari digital d'Andorra Bondia
La despesa de personal de l’INAF puja el 37% per les noves obligacions
La despesa de personal de l’INAF puja el 37% per les noves obligacions

La despesa de personal de l’INAF puja el 37% per les noves obligacions


Escrit per: 
M.S. / Foto: Jonathan Gil

L’atribució de noves funcions, com és l’assumpció del control i supervisió del sistema assegurador i reassegurador, així com l’obligació de continuar amb la implementació de l’acord monetari amb la UE, que entre el 2016 i el 2020 preveia que es transposessin més de 156 normes i un volum considerable d’estàndards tècnics emesos per les autoritats de regulació i supervisió europees, fa que l’Institut Nacional Andorrà de Finances hagi de contractar més personal amb el conseqüent impacte en el pressupost de l’organisme.
Concretament, i segons consta en la memòria del projecte de pressupost per a l’exercici 2018 de l’INAF, la partida de despeses de personal de l’organisme es dispara un 37% i passa dels poc més de dos milions de l’any passat a 2,7 milions, 2,1 dels quals corresponents a personal contractual, una partida que creix el 38,8% respecte als comptes del 2017. I és que l’organisme preveu la contractació “d’un nombre significatiu de tècnics amb una àmplia experiència en matèria de supervisió i regulació del sistema financer i assegurador en l’entorn de la Unió Europea.
A més, l’INAF, que igual que l’any passat considera les partides de despesa de personal com a crèdit ampliable dins el pressupost, incrementa en un 20% la dotació destinada al consell d’administració, que arriba ja als 132.000 euros, ja que preveu la incorporació d’un nou membre per assolir d’aquesta manera els sis que permet l’article 10.1 de la llei de l’organisme.
Els reptes que ha d’assumir l’INAF comporten també un increment de la partida d’inversions, bàsicament per a l’adquisició d’aplicacions informàtiques, que creix un 58,15% i arriba a 1,4 milions d’euros, i la d’assessoraments externs, que augmenta mig milió d’euros. En aquesta darrera, i al marge dels treballs per a la implementació de l’acord monetari, s’inclouen també els honoraris dels advocats externs que defensen l’INAF en les diferents demandes vinculades al cas de Banca Privada d’Andorra, que es preveu que s’allargaran durant l’any vinent.
Precisament, aquesta partida relativa als treballs realitzats per empreses s’ha considerat també com a crèdit ampliable en previsió que la despesa pugui acabar sent més gran de la inicialment pressupostada.
D’altra banda, els comptes de l’INAF per a l’any vinent no preveuen cap partida vinculada amb l’emissió d’euros andorrans ni amb la implantació directa a l’INAF dels centres nacionals d’anàlisi de monedes i bitllets d’euros, i tampoc incorporen cap despesa amb relació a la posada en funcionament dels recursos humans i mitjans necessaris perquè l’entitat pogués assumir la delegació de la funció de Tresor de l’Estat, una possibilitat que sí que preveu l’article 4 de la Llei de l’Institut Nacional Andorrà de Finances.

Els reptes per al 2018
Al marge d’assumir el control i supervisió del sistema assegurador i reassegurador, l’INAF haurà de continuar amb la implementació de l’acord monetari. Així, i a part de completar la tasca feta enguany en matèria de banca i legislació financera –mitjans de pagament i sobre els sistemes de garantia de dipòsits–, de cara al 2018 s’haurà de treballar sobre l’accés a l’activitat de les empreses de serveis d’inversió i sobre la protecció de l’inversor; sobre el sanejament i liquidació de les entitats de crèdits; sobre mitjans de pagament (serveis de pagament en el mercat interior i pagaments transfronterers i transaccions); sobre els acords de garantia financera i sobre la fermesa de la liquidació en els sistemes de pagaments i liquidació de valors, així com sobre la supervisió complementària dels conglomerats financers. 
També per al mateix any caldrà adaptar les regulacions relatives a les obligacions en matèria de publicitat de documents comptables de les sucursals, sobre l’abús de mercat i sobre els complements vinculats a la implantació de CRDIV i CRR.
Ja el 2019 s’hauria de transposar i implantar els marcs regulatoris sobre els sistemes d’indemnització dels inversors i sobre la fermesa de la liquidació en els sistemes de pagaments i de liquidació derivats (EMIR), mentre que el 2020 seria el torn dels marcs sobre la millora de la liquidació de valors en la UE i dipositaris centrals de valors i sobre MiFID II.

despesa
personal
noves
obligacions
INAF
puja

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte