Diari digital d'Andorra Bondia
Un moment de la presentació dels primers resultats de l’estudi sobre la Marca Andorra.
Un moment de la presentació dels primers resultats de l’estudi sobre la Marca Andorra.

La Marca Andorra diu que cal centrar esforços a Espanya i el sud de França


Escrit per: 
Redacció / FOTO: CEA

La primera fase del treball d’investigació de la Marca Andorra ja està enllestida. L’estudi determina els mercats que interessen al país i valora aquells que més el puntuen. Així, conclou que allà on val la pena centrar els esforços és a Catalunya, el sud de França i la resta d’Espanya. El treball també aporta dades sobre l’impacte de les diferents crisis financeres. Sobre aquestes “crisis reputacionals” es conclou que “no han tingut en l’àmbit internacional la força amb què s’han viscut al país”.

Per altra banda, el treball assenyala que, contràriament al que passa en aquesta mena d’estudis en què la població autòctona tendeix a veure el seu país millor del que és, la ciutadania andorrana valora de forma molt crítica els diferents aspectes que s’han tingut en compte (turisme, talent i negocis). En tots aquests àmbits, excepte en turisme, Andorra rep una millor puntuació quan és avaluada des de fora.
Aquestes primeres conclusions es van donar a conèixer dimarts a la cinquantena de participants en les enquestes qualitatives nacionals. Es tracta de cinquanta persones “influents” de la vida política, econòmica i social del Principat que han aportat els seus coneixements i experiència per bastir els fonaments de la Marca Andorra. En l’estudi també s’han recollit les percepcions expressades a través de l’enquesta que va impulsar la Confederació Empresarial Andorrana (CEA) i que es va obrir a la participació de tota la ciutadania. A banda, s’ha portat a terme un estudi exhaustiu de l’empremta digital d’Andorra a internet i prop de 5.000 enquestes en 13 mercats internacionals. Tot plegat ha permès fer un dibuix del que suggereix Andorra a l’exterior, del que busca la gent quan pensa en Andorra i dels països que tenen més ben considerat el Principat. 
Els resultats es van presentar dimarts als membres de la Taula Marca Andorra, formada per la CEA, el Govern, els comuns, els grups parlamentaris, la Cambra de Comerç i l’Empresa Familiar Andorrana (EFA). Des de la CEA es va remarcar que una de les conclusions és que aquest és un projecte de país, que ha de desvincular-se de l’acció del Govern i que necessita el suport de tota la ciutadania per tenir èxit.

 

 

marca Andorra
turisme
CEA

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte