Diari digital d'Andorra Bondia
El ministre en funcions Jordi Gallardo i la consultora Maria Segarra durant la compareixença d’avui.
El ministre en funcions Jordi Gallardo i la consultora Maria Segarra durant la compareixença d’avui.

La marca paraigua del comerç haurà d’esperar l’aprovació del nou Govern


Escrit per: 
M. P. A. / Foto: SFGA

No han volgut desvelar ni el logotip ni la frase que l’acompanyarà, però la marca paraigua que servirà per promocionar el sector comercial en el seu conjunt ja està feta i compta amb el suport d’un 90% dels empresaris. Ho han explicat avui el ministre de Presidència, Economia i Empresa en funcions, Jordi Gallardo, i la consultora d’Intuering Maria Segarra, que és qui ha acompanyat tot el procés d’elaboració del pla estratègic de comerç.

Es tracta d’un pla que s’ha anat treballant durant la passada legislatura amb diverses interrupcions, ja que es va començar a plantejar just abans de la pandèmia, es va haver d’aturar per la Covid i després es va reprendre amb una primera presentació el gener del 2022 amb la diagnosi del sector. L’octubre passat es van donar el tres eixos que l’havien d’articular: un pla de màrqueting operatiu per a la promoció, un observatori de comerç per reflexionar sobre el sector i el desenvolupament d’una estratègia de posicionament de la marca. Ha estat durant el primer trimestre d’aquest any, d’una forma “quasi maratoniana”, segons Segarra, quan s’ha anat dotant de contingut cadascun d’aquests eixos, tot i que com s’ha dit, un dels elements més concrets i visibles com és la marca comercial de país restarà encara sense revelar sine die perquè haurà de rebre l’aprovació del nou Govern. “No ho podem dir perquè en 15 dies comença la nova legislatura”, ha indicat Gallardo. A més, tant el ministre com la consultora van deixar entreveure que la marca i l’estratègia per promocionar-la s’hauran de consensuar amb Turisme.

Altres propostes que es recullen en relació amb la promoció tenen a veure amb la posada en marxa d’una web-app i aplicació digital, i una guia de compres en format físic complementària. També s’hi inclou la potenciació de les xarxes socials.

Fins a 30.000 euros s’han destinat a portar a terme aquesta primera fase que es tanca ara. Per a la segona fase, “més executiva”, va assenyalar Gallardo, està previst un pressupost de 100.000 euros.

Ningú es pot sentir exclòs
La consultora Maria Segarra ha volgut posar en relleu que “ningú es pot sentir exclòs” pel que fa al treball que s’ha portat a terme, ja que a més de les associacions de comerciants s’ha treballat amb els comuns, els empresaris i la Cambra de Comerç. Precisament aquest organisme va demanar després de la presentació de fa un any i mig que aquest pla de comerç havia de ser “de tots”. 

Aquesta capacitat d’unir esforços per part del sector és un dels elements que més ha destacat Segarra, ja que fins ara cada empresari ha fet la promoció pel seu compte, mentre que ara s’ha vist més que mai la necessitat d’unir-se i promocionar de manera conjunta i diferenciada l’oferta comercial d’Andorra. I més tenint en compte que la previsió és que les zones comercials continuïn creixent.

marca
comerç
aprovació
Govern

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte