Diari digital d'Andorra Bondia
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.
El gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku.

La partida per a campanyes cau un 6,7% i la de patrocinis puja un 38%


Escrit per: 
M.S. / Foto: Facundo Santana

Seguint les directrius de reduir el pressupost un 0,5%, Andorra Turisme ha previst per al 2021 uns comptes equilibrats de 17,3 milions, el 88,7% dels quals, 15,3 milions, es destinaran a accions de màrqueting i promoció, partida un 0,6% inferior a la pressupostada per a aquest any.

Així es posa de manifest en el projecte de pressupost de la societat per a l’exercici 2021 entrat a tràmit al Consell General, uns comptes que presenten algunes variacions en la distribució d’aquests 15,3 milions per a màrqueting i promoció. I és que  malgrat que amb 5,3 milions continua sent la partida més gran, la inversió en campanyes de comunicació disminuirà un 6,72% (385.000 euros) en relació amb aquest exercici, mentre que la partida destinada als patrocinis, bàsicament esportius, s’incrementa un 38,49% (893.000 euros) i arriba ja als 3.213.000 euros.

Des de la societat s’explica que la reducció del pressupost per a campanyes de comunicació es deu al fet que l’any vinent no es preveuen realitzar els espots publicitaris de marca d’estiu i hivern, espots que ja s’han portat a terme durant el 2020. Sí que es faran, però, les dues campanyes de gran format, estiu i hivern, a la vegada que es continuarà promovent iniciatives segmentades en les campanyes en línia. També es preveu potenciar la comunicació dels esdeveniments esportius i culturals així com mantenir l’Andorra Shopping Festival i les accions amb les agències dels mercats espanyol i francès.

Així mateix, durant l’any vinent el Pla de màrqueting relacional estarà orientat a la qualificació de la base de dades existent per tal d’unificar les dades dels usuaris i ser més afins en la comunicació segmentada que se’ls fa arribar.

Quant als patrocinis, l’increment de la partida s’explica en gran part per la tornada del Tour de França, si bé no apareix detallat com es distribuiran els 3,2 milions previstos. Entre els patrocinis s’inclouen també  l’Spartan Race, la Copa del Món de BTT i l’aportació que rep el BC MoraBanc Andorra per disputar l’ACB. A més, l’entitat també vol donar suport a d’altres cites perquè es consolidin a mitjà i llarg termini, com poden ser la Volta als Ports, el Jambo Street i La Purito, entre d’altres. 

Pel que fa a l’altra gran partida, la de producte i nous projectes, disminueix un 12,97% (574.444 euros) passa dels 4.427.500 euros d’enguany als 3.853.056 previstos per a l’any vinent. Des d’Andorra Turisme s’explica aquesta disminució principalment per l’avançament de despeses realitzat per l’espectacle del Cirque du Soleil. Així, aquesta partida anirà destinada a projectes i iniciatives ja consolidades com el Cirque du Soleil, el Bus Turístic i l’Andorra Convention Bureau, i s’hi inclou també la nova edició de l’esdeveniment musical Andorra Mountain Music previst per aquest any i també posposat fins al juny del 2021. A la vegada, es vol estudiar d’altres iniciatives que puguin potenciar l’oferta esportiva i cultural.

A nivell comercial, es manté la dotació d’1,3 milions d’euros per tal de continuar també amb la consolidació del treball al lloc d’origen dels mercats propers, reforçar la presència al mercat xinès a partir de potenciar les relacions amb els touroperadors que treballen en destins propers per tal que un cop a Europa facin una estada al Principat, per mantenir l’agència comercial i de relacions públiques al Regne Unit, la presència en els mercats espanyol i francès i també per donar suport als TTOO per intentar reduir l’impacte de la Covid-19.

Pel que fa a la resta de partides d’aquest capítol, mantenen la mateixa quantitat de diners que l’any passat a excepció de la corresponent a materials de promoció, que es redueix un 3,25% i passa dels 246.500 euros d’enguany a 238.500.

Quant a les despeses de personal, 1.304.073,93 euros, que representen el 7,52% del total del pressupost, es redueixen un 1,4% respecte a l’exercici 2020. Igual que per aquest any, la societat no preveu cap nova contractació i, en previsió d’un IPC negatiu, manté la mateixa despesa de remuneració al personal fix i eventual així com les quotes a la Seguretat Social. Així, la baixada d’aquest capítol s’explica per la reducció de les despeses socials del personal, ja que es retallen 15.000 euros de la partida de formació.

partida
campanyes
patrocinis
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic