Diari digital d'Andorra Bondia
Un moment de la presentació dels resultats de la sisena edició de l’Andorra Shopping Festival al Centre de Congressos de la capital.
Un moment de la presentació dels resultats de la sisena edició de l’Andorra Shopping Festival al Centre de Congressos de la capital.

L’Andorra Shopping Festival atrau un 12% més de visitants i salva la tardor


Escrit per: 
M.S. / Foto: Jonathan Gil

La sisena edició de l’Andorra Shopping Festival, que va tenir lloc de l’1 a l’11 de novembre passat, es va tancar amb un increment de visitants del 12,2%, el triple de les previsions, que eren del 4%, un fet que “ha permès salvar no només el novembre, sinó la resta de la tardor”.
Així ho va explicar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp, en la presentació pública dels resultats de la darrera edició d’aquesta iniciativa, on va mostrar la seva satisfacció, ja que es tracta d’“una de les millors xifres de les campanyes que hem fet aquests darrers anys”, motiu pel qual “estem molt contents”.
Camp, que va destacar que un 4% de creixement “ja era  una previsió optimista tenint en compte que hi havia el pont de Tots Sants que l’any anterior no hi era”, va insistir en el bon comportament de l’Andorra Shopping Festival, que a més a més va coincidir, en el tram final, amb el pont de l’armistici francès, que va permetre tancar “el mes de novembre en positiu”, tot i que “la segona quinzena va ser complicada per la crisi dels Armilles Grogues” i també compensar un octubre que “va anar per sota del previst”.
I és que durant la primera quinzena de novembre van entrar al país fins a 278.106 visitants, 30.178 més que el 2017. D’aquests, 151.127 van venir des d’Espanya, un 9,3% més que l’any anterior, i 126.979 ho van fer des de França, xifra que suposa un increment del 15,8% respecte al mateix període del 2017. Pel que fa a la distribució d’aquests visitants, 81.562 van ser turistes, un 13,5% més que l’any anterior, i 196.544 excursionistes, que van créixer un 11,6%. Per procedència, els turistes espanyols (70.184) van augmentar un 14%, mentre que els francesos (11.378) ho van fer en un 10,4%. En el cas dels excursionistes, els procedents del país veí del sud (80.943) van créixer un 5,5%, mentre que els que van venir des del país veí del nord (115.601) van incrementar-se en un 16,4%.
Així mateix, Camp va precisar que l’Andorra Shopping Festival va tenir un cost de 617.000 euros, 20.000 euros menys que la cinquena edició, el 63% dels quals destinats a les campanyes de comunicació a Espanya, França i Andorra, i el 37% dedicats als diferents actes i activitats de dinamització. El ministre va insistir que en “relació cost-benefici, l’Andorra Shopping Festival és una bona inversió” i que “ha de continuar perquè està ja del tot consolidat i ajuda a un sector que passa per un moment complicat”.
Pel que fa a les valoracions dels visitants, el ministre, que va destacar també els increments registrats de visites i usuaris únics al web i al microsite així com el creixement de l’impacte de la campanya a nivell on line en detriment per exemple de la ràdio i la televisió, va explicar que les actuacions de música i espectacles al carrer, les ofertes i promocions dels comerços i els menús gastronòmics de l’Andorra a Taula repeteixen com a activitats que més interessen als visitants. 
En aquest sentit, Camp va destacar “el joc” que donen les actuacions al carrer i l’Andorra a Taula per la varietat que hi pot haver en cada edició. En canvi, pel que fa a les ofertes dels comerços, el ministre va apostar més perquè tendeixin a oferir activitats als clients més que no pas promocions. I és que tot i que l’oferta comercial “continua sent molt vigent”, és cert que “els comerços no poden estar permanentment fent promocions, i més si s’enllaça l’Andorra Shopping Festival amb el Black Friday, que s’està convertint en un avançament de les rebaixes d’hivern”.

Dies de presentacions
D’altra banda, el titular de Turisme va explicar que aquests dies s’estan portant a terme reunions amb el comitè de gestió i les diferents comissions del Consell andorrà per la competitivitat del comerç per tal d’avaluar els resultats del pla d’accions i l’estat de desenvolupament del Pla estratègic de turisme de compres. Camp, que va assegurar que “malgrat que alguns diuen que el pla està aturat no ho està pas”, va defensar amb fermesa aquesta iniciativa, i va insistir que “tot el que es va escriure al seu moment està d’actualitat”.
Així mateix, el ministre compareixerà aquest divendres davant la comissió legislativa d’Economia per presentar el balanç del Pla de màrqueting i comercial d’Andorra Turisme 2018, i el Pla de màrqueting i comercial d’Andorra Turisme per aquest any, on “evidentment l’Andorra Shopping Festival forma part dels esdeveniments que s’han de dur a terme”.

Andorra Shopping Festival
visitants
atrau
salva
tardor

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte