Diari digital d'Andorra Bondia

L’ATMCA es queixa pels llargs tràmits a la Farga de Moles


Escrit per: 
Redacció

 

Una representació de l’Associació de Transportistes de Mercaderies i Carburants (ATMCA) es va reunir ahir al matí amb l’ambaixador espanyol, Alberto Moreno, per expressar-li la queixa pel llarg temps d’espera que pateixen alguns transportistes a la duana de la Farga de Moles.

Segons va explicar el gerent de l’associació, Víctor Filloy, el representant diplomàtic espanyol “ha entès la nostra reivindicació i s’ha compromès a donar una resposta en uns dies”.
L’ATMCA està d’acord que s’han de fer els tràmits de la revisió de la mercaderia, però no entén per què en alguns casos el temps d’espera arriba fins i tot a hores, tal com demostrarien els tacògrafs d’alguns dels camions que s’han vist afectats. 
Tal com explicava ahir Filloy, “en el 90% dels casos no es tarda més d’un quart d’hora a fer la revisió, però en un 10% s’allarga durant hores”. Els transportistes arrosseguen aquest problema des de l’any passat, però ha estat a partir d’aquest estiu quan s’ha agreujat. La causa dels retards que s’acumulen, segons indica Filloy, pot ser falta de més personal, ja que es dóna la circumstància que és sobretot a la tarda, quan hi ha menys funcionaris, quan s’han detectat més casos de retards.
La reunió de l’ATMCA i l’ambaixador espanyol es produeix, segons va assenyalar el gerent de l’associació, després que no hagin fructificat els intents de parlar amb responsables de l’administració de la duana. En cas que l’entitat no rebi una resposta positiva a les seves demandes, el proper pas que farà serà comunicar la queixa al Govern per veure si l’ambaixador andorrà a Madrid pot portar a terme algun tipus de gestió per solucionar aquest problema.
La situació que es viu a la Farga de Moles contrasta, segons Filloy, amb la que hi ha a la duana francesa, on els controls duren un temps que es considera normal. Els llargs temps d’espera que han de suportar alguns camioners fan que en molts casos la mercaderia arribi amb molt retard, cosa que crea dificultats als clients finals, que en una època de crisi com l’actual no tenen gaire estoc.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte