Diari digital d'Andorra Bondia
La carretera RN-20 d’accés a França.
La carretera RN-20 d’accés a França.

Les inversions de França a l’RN-20 entre Foix i Andorra es retarden


Escrit per: 
Redacció/Foto: BonDia

Les inversions per modernitzar l’RN-20 entre Foix i Andorra, recollides en un acord tancat entre França i el Principat l’any 2017, es retarden. Així ho han denunciat diferents representants polítics de l’Arieja, tal com recull el rotatiu La Dépêche du Midi. Els treballs van ser objecte d’una pregunta parlamentària realitzada pel senador de l’Arieja Alain Duran a la ministra de Transport, Elisabeth Borne, que va assegurar la voluntat de donar compliment als compromisos assolits entre els dos països en el marc de la programació dels contractes del pla Estat-Regió. Així, el finançament estatal per a la millora d’aquesta via no s’activarà abans del pròxim pla, previst per al període 2021-2026. 

El senador va remarcar que tot i que la prefectura ha confirmat que el dossier és vigent, a hores d’ara encara s’estan fent estudis i alerta que la declaració d’utilitat pública només és vàlida fins al 2020. Així mateix lamenta que encara no estan fetes totes les cessions de terreny. Per aquest motiu destaca la necessitat d’“afanyar-se” i recorda que, tot i que va ser sota un altre govern, hi ha un compromís de l’Estat de participar en aquests treballs. 
De la seva banda, el president de la comunitat de municipis de l’alta Arieja, Alain Naudy, va confirmar que no s’ha fet cap intervenció sobre el terreny. Naudy es va expressar en el mateix sentit que el senador i va explicar que cal començar a inscriure els crèdits per al pròxim contracte de pla Estat-Regió (tenint en compte que el vigent finalitza d’aquí a dos anys) si no serà massa tard.
També l’alcalde de Tarascó, Alain Sutra, és conscient que la modernització de l’RN-20 entre Foix i Andorra trigarà temps a ser una realitat. Va dir que a hores d’ara s’està treballant amb la prefectura de l’Arieja en el reglament de la declaració d’utilitat pública, que és vàlida fins al 31 de desembre del 2020. Això vol dir que caldrà tenir tancada la compra de terrenys per a aquesta data. Davant de tot plegat, el senador Alain Duran va recordar al Govern gal que la mobilitat no es limita als problemes que hi ha a la zona de París, sinó que a l’altra punta de França, al Pirineu, hi ha 70 quilòmetres d’un eix europeu que no s’ha d’oblidar. 

Inversió de 136 milions
Cal recordar que, a banda dels 21 milions d’euros per als treballs per a la prevenció de riscos naturals a l’RN-20 cofinançats pels dos països, França es va comprometre a invertir 136,9 milions d’euros més per millorar la seguretat viària, minimitzar l’impacte de la circulació dels vehicles al seu pas per les poblacions que travessen aquesta ruta, així com reduir els talls de circulació deguts a riscos naturals. D’aquesta manera, es preveia la construcció d’una desviació a la població de Tarascó, així com altres actuacions, com desdoblaments de trams de carretera, eixamples de vies i millores en els trams de revolts.

inversions
frança
RN-20
Foix
Andorra
retard

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte