Diari digital d'Andorra Bondia
Prop d’un 80% dels establiments que integra l’UHA han millorat els seus serveis.
Prop d’un 80% dels establiments que integra l’UHA han millorat els seus serveis.

L’ocupació hotelera del mes de febrer se situa en el 84,53% de mitjana


Escrit per: 
M.P.A. / FOTO: J.G.

La mitjana d’ocupació hotelera del mes de febrer continua la tendència a l’alça que ja es va observar al gener i se situa en el 84,53%, segons dades fetes públiques per la Unió Hotelera d’Andorra. Respecte al febrer de l’any passat, hi ha un lleuger augment del 0’10%. Per parròquies, les que van tenir una ocupació mitjana més alta van ser Escaldes-Engordany, amb un 99% d’ocupació, Andorra la Vella, amb un 97%, i Canillo, amb un 95-96%. Sant Julià de Lòria, amb un 64%, i Ordino, amb un 69%, són les que han tingut una ocupació més baixa. 

El president de l’UHA, Manel Ara, considera que el 84,53% d’ocupació mitjana de febrer “és un èxit”. Igualment, considera positives les dades que es refereixen al preu mitjà de venda d’habitació, que ha augmentat un 10%, i la facturació dels hotels també ha crescut entre un 8 i un 10%. Segons Ara, els caps de setmana han concentrat bona part d’aquesta ocupació i ha afegit que “el Carnestoltes i la Setmana blanca francesa han funcionat molt bé”. 
La millora de l’economia espanyola, la revifada del mercat rus, que ja va començar el 2017, i la consolidació del turisme britànic i el del nord d’Europa, són factors que impulsen aquesta bona tendència, ha reafirmat Ara. Qui també reconeix que des de fa temps els hotels adherits a la Unió Hotelera “han fet els deures” i prop d’un 80% han millorat els seus serveis, de manera que el producte que ofereixen “s’està posicionant d’una manera positiva al mercat”. “Els esforços que s’han fet estan donant els seus fruits”, assegura. Uns esforços que han tingut a veure amb una important inversió en tecnologia i en l’elaboració, des de fa dos anys, d’estudis sobre la demanda que han permès conèixer la situació del sector per així ajustar els preus adequadament. 
Quant als hàbits de compra dels clients, Ara reconeix que hi ha hagut canvis significatius: “la gent acostuma a avançar les reserves, es planifica més les vacances i no es fa tanta compra compulsiva”. D’altra banda, la majoria de les reserves es fan per internet, especialment a través de portals com Booking o Tripadvisor, de manera que ha desaparegut la trucada telefònica a l’hotel per reservar una habitació.  
El que més valoren els clients continua sent, segons el president de l’UHA, l’atenció que reben, el producte hoteler en si mateix i també altres serveis que van més enllà de l’hotel, com ara la neu, el shopping, el wellness i el postesquí, “que és molt bo” i molt variat. Darrerament, els turistes també valoren molt la gastronomia. 

 

hotel
ocupació
Manel Ara
Unió Hotelera

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte