Diari digital d'Andorra Bondia
Els promotors de ‘The Shopping Mile’, que vol integrar sota una mateixa imatge l’eix comercial central, celebren la iniciativa.
Els promotors de ‘The Shopping Mile’, que vol integrar sota una mateixa imatge l’eix comercial central, celebren la iniciativa.

Meritxell, Carlemany i Fener uneixen esforços i creen ‘The Shopping Mile’


Escrit per: 
Redacció/ Agències / Foto: Comú d'Andorra la Vella

Fent realitat una de les principals accions que es detallaven al Pla estratègic de turisme de compres impulsat pel ministeri de Turisme i el d’Economia, Competitivitat i Innovació, els comerciants de l’avinguda Meritxell, Vivand i el Fener Boulevard sumen esforços i s’uneixen comercialment sota el lema The Shopping Mile per rellançar l’eix comercial central d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.
Així ho van presentar ahir el ministre de Turisme, Francesc Camp, la presidenta de la nova associació Eix Central Andorra la Vella-Escaldes-Engordany (Ecaee), Sònia Yebra, i les cònsols d’ambdues parròquies, Conxita Marsol i Trini Marín, que consideren que amb la unificació d’una mateixa identitat visual per a tota la zona s’estableixen les primeres bases estratègiques per reposicionar Andorra com a destí de compres internacional.
Precisament per aquest objectiu va justificar Camp l’elecció del lema en anglès i no en català. “Volíem una identitat visual que fos internacional i que s’entengui a tot arreu”, va precisar el ministre, que va insistir que “si l’aspiració del país i de l’eix central és arribar a tots els públics, entenem que és la millor proposta”. Per la seva part, Marsol i Marín van coincidir a destacar la “gran feina feta” al tomb d’aquesta zona comercial de més d’un quilòmetre i mig que abasta des de l’inici de l’avinguda Meritxell –a la plaça Rebés– fins a l’encreuament de l’avinguda Carlemany amb l’avinguda de les Escoles i el  Fener Boulevard, i es van mostrar satisfetes perquè “aquest eix que és el futur sigui ja una realitat”. Així mateix, Marín va destacar la unió “d’entesa i de treballar conjuntament en un espai públic de qualitat que té en compte l’àmbit social i cultural”, una unió que per a Marsol no significa pas “la desaparició de les associacions actuals”.
I és que, com va precisar Yebra, les tres entitats –Associació de Comerciants i Propietaris de l’Avinguda Meritxell, Associació de Comerciants de l’Avinguda Carlemany i Travesseres i l’Associació del Fener Boulevard– es mantenen a la vegada que constitueixen la nova Ecaee, que és la que, conjuntament amb els dos comuns i la Cambra de Comerç, sota el lema de The Shopping Mile, que incorpora a més els noms de Meritxell, Vivand i Fener, s’encarregarà de tirar endavant totes les accions necessàries a través d’un comitè de gestió, amb tres representants de l’Ecaee, dos de cada corporació comunal i un de la Cambra, i amb la contractació d’un gerent.

Deu anys de treball
D’entrada, i al marge de preparar les diferents accions de dinamització, es treballarà per “ampliar el nombre de socis i perquè la gent s’involucri més”, segons va apuntar la presidenta de l’Ecaee, que va destacar que “un cop tots units” ja es podrà pensar en altres objectius, com ara incrementar la facturació. Per ara The Shopping Mile compta amb uns 150 socis, tots els de les diferents associacions, xifra, però, que “no vol dir 150 comerços”.
El projecte d’unificació dels tres carrers comercials va arrencar ara fa una dècada. I és que ja el 2009 la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis va fer els primers contactes amb els comuns d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, el Govern i les diferents associacions de comerciants per mirar de començar a treballar en la creació d’una zona per a vianants a les avingudes Meritxell i Carlemany. 
No obstant això, no va ser fins al  2013 que es va crear Vivand, i ja l’any passat es van executar les diferents obres d’embelliment a l’avinguda Meritxell i seguidament també a Vivand. Finalment, totes aquestes millores i la voluntat conjunta d’unificar esforços malgrat les dificultats i discrepàncies per la denominació que havia de tenir la zona,  han donat com a resultat la creació de la nova associació. Així, segons els impulsors, The Shopping Mile sorgeix amb la intenció d’“estar present dins del top of mind dels turistes actuals i potencials que es desplacen a Andorra motivats per l’oferta de compres que ofereix el país”.
De moment, la inauguració oficial del nou eix The Shopping Mile tindrà lloc dissabte vinent amb el tret de sortida d’una exposició a l’aire lliure que es podrà veure fins després de Setmana Santa. La imatge estrella de l’esdeveniment serà el famós  ratolí de Disney, Mickey Mouse, arran d’un acord amb la companyia, i també per la celebració dels 90 anys del personatge.

Meritxell
Carlemany
Fener. 'The Shopping Mile'
uneixen
esforços
Número de vots: 26
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic