Diari digital d'Andorra Bondia
La ministra de Turisme, Verònica Canals, durant el balanç de ‘Rebel’, ahir.
La ministra de Turisme, Verònica Canals, durant el balanç de ‘Rebel’, ahir.

Turisme aposta pel Cirque du Soleil i més espectacles durant tot l’any


Escrit per: 
M.S.C. / Foto: Jonathan Gil

Les dades demostren que l’espectacle del Cirque du Soleil té un “retorn excel·lent”, tant econòmic com de valoració dels espectadors, en paraules de la ministra de Turisme, Verònica Canals. És per això que ara es començaran les negociacions amb la companyia canadenca per donar-li continuïtat. Amb tot, Canals va acceptar que també s’estan buscant alternatives a aquest esdeveniment, i per aquest motiu es vol iniciar converses amb altres actors, encara que han de tenir el mateix resultat. Paral·lelament, la ministra va anunciar que s’està treballant per programar altres espectacles al llarg de tot l’any i no només a l’agost, tal com es va comprometre davant del sector turístic.

En aquest sentit, la voluntat seria passar de les dues ofertes turístiques actuals (l’Andorra Shopping Festival i el Cirque du Soleil) a quatre, una de les quals seria a l’abril o maig. Tot això sense augmentar el pressupost ni retallar la partida que es destina al circ. Com finançar-ho? Canals va explicar que “hi ha partides on es poden fer esforços”, sent més creatius, i sobretot a través d’espònsors i patrocinadors. Així va indicar que Turisme ja està mantenint reunions amb el sector privat per elaborar “un guió”, i va afegir que “n’hi ha que estan interessats a col·laborar econòmicament”. Tot això ha de permetre seguir avançant cap a la diversificació i desestacionalització del turisme. “S’ha de ser més agosarat amb les temporades baixes per crear un contingut”, va dir la ministra. Canals va reiterar que a l’octubre s’estarà en disposició de dir si el Cirque du Soleil torna o no. 
Amb relació al futur de l’espectacle, el gerent d’Andorra Turisme, Betim Budzaku, va declarar que “no s’hauria de fer a qualsevol preu” (cal avaluar el cost econòmic i també altres aspectes com el concepte, va dir) però va defensar que davant les xifres relatives a l’impacte i la valoració de l’esdeveniment “no tinc motius per pensar que el Cirque du Soleil no torni a Andorra”. Així, va exposar que la companyia canadenca és “una garantia d’èxit” i mostra d’això és que l’espectacle no indica cap senyal d’esgotament després de set anys. Això fa molt difícil buscar alternatives, va apuntar. Un altre element per resoldre és la ubicació, ja que no podrà tornar al parc Central. Les altres opcions amb què es treballa es troben a la zona urbana d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.

‘Rebel’
El ministeri i Andorra Turisme van presentar ahir davant del sector els resultats del darrer espectacle del Cirque du Soleil. D’aquests es pot extreure que hi han assistit 103.103 persones, assolint el 97% de la disponibilitat de l’aforament. A més, les dades contradiuen els que apuntaven que la major part del públic marxa amb bus en acabar. De les enquestes fetes als espectadors, es conclou que el 87,4% han dit que han dormit una nit o més a Andorra (amb una mitjana de 2,3 nits) mentre que només el 12,6% no ha pernoctat. El 78,2% assegura que el motiu principal de la visita ha estat veure Rebel i el 61,5% afirma haver assistit a algun dels anteriors espectacles. Els assistents, en major part famílies amb fills menors i parelles, expliquen que a banda han aprofitat per anar de compres (67,5%), al restaurant (41,3%) i descobrir Andorra (41,1%) mentre que la despesa mitjana per persona i dia puja a 117,40 euros, i van ser 114,42 l’any passat. Quant a la valoració de l’espectacle, els assistents li posen un 8,6, la mateixa nota que el 2018, tot i que es constata que Diva va tenir molt bona acollida. La visibilitat, encara que és l’aspecte menys valorat (8,4), millora significativament respecte de l’edició anterior. És per això que un 90,3% afirma que si es tornés a celebrar un espectacle del Cirque du Soleil hi tornaria a assistir. Tot plegat permet extreure que 58.265 dels 285.303 turistes que es van registrar al juliol van venir per veure el Cirque. Rebel va tenir un cost net de 2,63 milions d’euros (119.604 euros per dia). Per tant, s’estima que l’impacte econòmic net total és de 20,6 milions d’euros, amb un retorn de 8 euros per euro invertit.
Per altra banda, la ministra Canals va informar que l’edifici multifuncional no s’inclourà al pressupost del 2020.

turisme
aposta
cirque du soleil
espectacles
Número de vots: 126
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic