Un expert creu que Andorra té un gran potencial en l’àmbit digital
“Tenir un nom, una identitat corporativa i una projecció”, aquests són els tres elements essencials per construir i posicionar una marca en l’àmbit digital, segons el soci fundador de l’agència de branding i innovació Firma, Marc Lite. Va afegir que “la màgia” per fer atractiu aquest nom ve després d’una inversió inicial, “que no té per què ser molt costosa”, i donarà visibilitat i atractiu per a inversors i clients.
Aquest expert va impartir ahir a la tarda la conferència Branding en el context digital; o, dit d’una altra manera, quines són les eines per gestionar una marca a l’era de la informació, a l’Espai d’Innovació d’Actua. Ho va fer en el marc del recent acord de col·laboració entre Actua i Barcelona Tech City, una organització sense ànim de lucre que representa el sector digital i tecnològic de Barcelona. La xerrada s’adreçava a empresaris i impulsors d’empreses emergents.
Segons Lite, la gestió d’una marca en el context digital implica un canvi de mentalitat, no només en els processos, sinó en les maneres de fer. També calen, va afegir, uns punts de contacte en el context digital, com ara un web, l’e-commerce, els social media i els influencers, que deixen de ser els àmbits tradicionals.
Precisament, Lite va posar molt d’èmfasi en les possibilitats que té Andorra com “un mercat amb molta potència que no s’està explotant del tot”. Hi ha un potencial enorme en l’e-commerce, ja que permet la compravenda de béns, productes o serveis mitjançant internet. En aquest sentit, Andorra seria un bon lloc per establir seus d’empreses dedicades al comerç electrònic d’Espanya o França, per exemple, perquè el preu podria ser molt més competitiu, i per al client és irrellevant saber d’on ve el producte. Lite creu “que les marques punteres en la indústria a Andorra podrien estar competint fortament en l’àmbit digital”. Ara bé, hi hauria d’haver ajudes per a l’establiment d’aquest tipus d’empreses al país i una flexibilització en les fronteres. El comerç electrònic seria, a més, “una bona oportunitat per generar llocs de treball”, va assegurar. Lite va posar l’exemple d’Amazon, un portal que allotja les botigues virtuals dels comerços que estan al carrer. Podria ser una bona manera d’obrir mercats per als establiments del país.