Diari digital d'Andorra Bondia

Vallnord vol incrementar els ingressos ampliant i millorant l’oferta actual


Escrit per: 
Redacció / Agpencies


El pla de viabilitat i estratègic de Vallnord recomana, al marge de retallar la despesa, millorar les àrees d’ingressos de l’estació. Això no es tradueix en un augment dels preus dels forfets i dels serveis que es presten, sinó en una millora de l’oferta.

Segons ha explicat el director general, Martí Rafel, l’empresa AXIS Corporate, l’encarregada de fer una auditoria i de dissenyar el pla de viabilitat i estratègic, analitza els diferents processos de venda que es fan a l’estació i hi proposa millores. Rafel reconeix que “serà difícil” augmentar el nombre d’esquiadors, i per això cal millorar els serveis que ja es presten i crear-ne “alguns de nous”.
El director general de Vall­nord manté que “el nombre d’esquiadors i surfistes de neu es manté bastant estable” i “serà difícil” incrementar els ingressos per la via de la venda de forfets. Per això, després d’analitzar els diferents processos, s’intentarà millorar l’oferta. “No es tracta d’atracar el client”, ha assegurat Rafel, sinó d’oferir-li solucions, que passen per un bon servei.

Així, el director general del domini ha exposat que els armariets per deixar el material a Arinsal funcionen molt bé perquè els clients estan disposats a pagar per aquest servei, que els permet tornar a l’hotel sense carregar l’equip d’esquí. De la mateixa manera, es vol potenciar les activitats que s’ofereix, i fins i tot canviar-les de lloc si així han de funcionar millor. Els passejos amb raquetes, per exemple, es podrien adaptar a circuits interpretatius per la zona del Planell, que és de més fàcil accés amb cotxe que no pas el coll de la Botella, segons ha explicat Rafel.

De la mateixa manera, el director general de Vallnord ha reconegut cert estancament en el sector, perquè “les coses anaven bé”. Segons ell, ara s’ha de ser “més creatiu” o copiar les coses que funcionen en altres llocs, com és el cas de Cheese Art, que ofereix fondues de formatge al restaurant de la coma d’Arcalís, una cosa que no és nova, ja que es feia en altres països i durant l’hivern que s’ha deixat enrere també ha funcionat molt bé.


El filó de les bicicletes

És clar que les millores s’han de fer, principalment, per la temporada d’hivern, que és quan les estacions d’esquí “fan el seu agost” i “no poden fallar”, ja que s’hi juguen el 95 per cent del volum de negoci, però tampoc no es pot oblidar l’estiu.
En aquest sentit, Rafel ha explicat que el Bike Park és un “filó” per a l’estació i per a Andorra. Tot i que les diferències entre els ingressos que s’aconsegueixen a l’hivern i els que s’obtenen durant els mesos d’explotació de l’estiu encara són molt grans, Rafel opina que “a poquet a poquet hem aconseguit fer-ho més sostenible i generar activitat econòmica al país”. Així, també defensa que cal fer esforços amb relació al Bike Park, ja que “hem vist la capacitat d’atracció del client de distància”.

“Amb la bicicleta tenim clients del nord i del sud d’Espanya, Alemanya i Anglaterra”, ha explicat Rafel. Així, assegura que “el client ciclista està disposat a fer quilòmetres per anar a gaudir d’un bon Bike Park”. Rafel ha comentat que el que busquen els amants de la bicicleta de muntanya és que el parc estigui “en condicions, amb circuits adaptats, amb remuntadors que tinguin una capacitat de transport important i desnivell”. En aquest sentit, el director general de Vallnord ha explicat que per aquesta temporada s’obrirà altres circuits.

Malgrat que el negoci de la bicicleta és un filó, Rafel descarta poder ampliar el Bike Park cap als altres sectors de Vallnord. En aquesta línia, ha manifestat que aquest producte “necessita una muntanya amb el perfil de la de Pal”, i ha afegit que “aquesta muntanya està feta per fer bicicleta de descens”. Així, ha explicat que “hem d’explotar al màxim, en la mesura que sigui possible, les virtuts de cada sector”.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte