Vidal fa una crida a perdre la por a la digitalització i a incorporar-la
El divulgador econòmic i consultor en transformació i estratègia digital Marc Vidal considera que la societat ha de perdre la por a la tecnologia i incorporar-la no només des del punt de vista empresarial, sinó també social o econòmic, entre d’altres àmbits.
Així ho va assegurar en la conferència Rethinking, no és el mateix digitalitzar-se que transformar-se digitalment, emmarcada en el cicle Crèdit Andorrà Global Forum, on va posar sobre la taula que cal “repensar” tot el que passa al nostre entorn tenint present la “importància de la tecnologia per transformar les coses”. “Aquesta tecnologia no ha vingut a treure ningú del lloc, ha vingut a ser eficient, productiva, eficaç amb les necessitats que tenim des del punt de vista econòmic” i les persones, va dir, “faran altres coses”.
Vidal va explicar que la por que es presenta cada vegada que comença una revolució industrial, en el cas actual la quarta, “l’hem de transformar en un repte”, i tenir present que sempre que la humanitat s’ha enfrontat a un canvi important, en un primer terme ha tingut por perquè les màquines (en aquest cas la tecnologia) substitueixi les persones. Cal destacar, però, que aquesta industrialització sempre ha suposat que la societat tingui “més temps” per fer coses, per la qual cosa, aquesta tecnologia pot suposar una millora social.
Quant a l’empresa, l’expert va remarcar que la incorporació de la tecnologia ha d’ajudar a modificar el coneixement que es té del client. A més, va incidir que hi haurà nous processos de treball que també qüestionaran els models de negoci i quant als treballadors va puntualitzar que continuaran sent importants sempre que hi hagi la capacitat de “computaritzar-se”, per la qual cosa no només caldrà equips amb talent, sinó que aquests incorporin la tecnologia.
En aquest sentit, Vidal va apuntar que aquesta tecnologia “no és opcional”. I aquesta transformació digital ha de ser incorporada no només per les grans empreses, sinó també per les petites, ja que, va emfasitzar, els clients canvien i caldrà que des de les empreses, siguin de la mida que siguin, se’ls pugui donar resposta.