Andorra com a territori ciclista
El nou codi de circulació serà segurament un altre dels textos que quedaran pendents per a la propera legislatura. El Govern afirma que el té “acabat i redactat”, però el cert és que es tracta d’una altra de les moltes iniciatives que no s’han tirat endavant. Amb la situació actual que hi ha al Consell General, el projecte de llei, encara que entrés a tràmit parlamentari, no podria aprovar-se per falta de temps material. D’aquesta manera, quedarà per al proper mandat un nou codi de circulació que incorpora, entre altres moltes novetats, les demandes del col·lectiu de ciclistes per tal que hi hagi una legislació que protegeixi més el ciclista i estigui homologada amb la d’altres països. Tot i aquesta assignatura pendent, el ministeri d’Ordenament Territorial ha treballat perquè Andorra sigui cada vegada un país que doni més facilitats per a la pràctica del ciclisme. Un exemple es la campanya Andorra Territori Ciclista, que ha tingut com a objectiu aconseguir una més bona convivència a la carretera i millorar-ne la seguretat. També s’ha potenciat des del ministeri l’habilitació de carrils bici en diferents indrets. Malgrat els avenços assolits, però, la impressió és que encara cal més esforç perquè sigui una realitat que Andorra és territori ciclista.