Andorra Turisme i l’acord amb Disney
Més campanyes de promoció i menys patrocinis. Aquesta és, traduïda en paraules, la consigna que emana del projecte de pressupost d’Andorra Turisme per al curs que ve. A les primeres, entre les quals hi ha el Shopping Festival i el Black Friday, es destinaran quasi 6 dels 16 milions de pressupost de la societat. Als segons, la Copa del Món de BTT, les finals de la Copa d’Europa d’esquí alpí, la Spartan Race, la Ironman i el MoraBanc, una partida de 2,2 milions, quasi una tercera part menys que l’any passat. La voluntat d’Andorra Turisme és analitzar-ne l’impacte “quant a la generació de visites comercials” i l’increment de la “notorietat” de la “marca Andorra”. Estem segurs que així serà i que així ha sigut fins ara. Per això seria interessant, fins i tot oportú, que es detallessin els paràmetres del conveni amb Disney i amb National Geographic, que només aquest any (era el cinquè de l’aliança amb el gegant de l’entreteniment) s’ha cruspit uns generosos 600.000 euros. A canvi, hem tingut durant mesos escampades per la principal via comercial del país unes vitrines més aviat rudimentàries amb un atrezzo de superheroi que sembla sortit del Party Fiesta –i sigui dit amb tots els respectes per a aquest comerç de la capital– i uns plafons amb fotografies (estupendes) de la nostra fauna. Una inversió d’aquestes proporcions, i més en aquests temps, mereix ser explicada amb tot luxe de detalls per esvair dubtes sobre el retorn que genera.