Bona feina del mediador de la CASS
La Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) va fer públic ahir l’informe de l’activitat del mediador corresponent al darrer any. El nombre de sol·licituds d’intervenció d’aquesta figura va ser de 85, un 20% menys que en l’exercici precedent. Les altes administratives prescrites per la comissió de valoració mèdica, les pensions d’invalidesa i les prestacions de reemborsament van ser, com l’any anterior, els principals motius de les demandes al mediador. Tot i que l’actuació ha estat favorable als afiliats en 45 dels expedients oberts i desfavorable en 30, i en altres casos aquesta classificació no és aplicable, s’ha demostrat l’encert que ha suposat la posada en funcionament d’aquesta nova figura. La relació entre els assegurats i CASS no ha estat mai fluida, sinó que s’ha caracteritzat sempre per la indefensió que han patit els primers respecte l’organisme, motiu pel qual la creació del mediador, que a partir del setembre és substituït pel defensor de l’afiliat, ha estat un pas endavant. A més, el treball desenvolupat durant els dos últims anys ha permès al mediador fer tota una sèrie d’observacions, també recollides a l’esmentat informe i encaminades a la millora del sistema, que s’haurien de tenir en compte.