Cal donar incentius per fer aparcaments?
El Comú d’Andorra la Vella té la voluntat d’introduir una modificació a l’ordinació tributària per afavorir la construcció d’aparcaments que cobreixin el dèficit de places de pàrquing que té la capital, ja que, segons un estudi que ha esmentat la mateixa cònsol major, Conxita Marsol, mancarien unes 5.000 places de pupil·latge i 3.000 de rotació. En concret, la corporació de la capital reduirà un 90% l’import de les taxes i impostos per a la construcció d’edificis de nova planta o ampliació que destinin almenys un 70% de la superfície a aparcaments, i així, per exemple, un edifici de nova planta que destini un 70% de l’espai a pàrquings, que fins ara pagava 120.000 euros de taxes, a partir d’ara en pagarà 12.000. A primer cop d’ull, la iniciativa pot semblar positiva per poder donar cabuda als visitants que rep la parròquia. Però aquest tipus de polítiques no representa una contradicció amb la implantació d’un model de mobilitat sostenible? Voler encabir més i més cotxes a la capital és un model de futur? No seria millor incentivar les inversions productives que les basades en el ciment? S’ha de sacrificar el medi i el paisatge per tenir més places d’aparcament? Si més no, almenys reflexionem-hi.