Cap a un model més eficient d’atenció domiciliària
Ahir al matí es va constituir la comissió nacional de Benestar Social com a òrgan de caràcter polític i tècnic que ha de servir per establir els mecanismes de cooperació i col·laboració interadministrativa en matèria de serveis socials. En concret, una de les primeres missions d’aquest organisme serà la definició de la redistribució competencial en matèria d’atenció primària i domiciliària. Es tracta així de confeccionar uns criteris clars i homogenis sobre qui gestiona aquests serveis i com es gestionen per millorar-ne l’eficiència. Aquest treball ha de garantir que les persones dependents rebin un tracte de qualitat independentment de la parròquia on visquin. Per exemple, no hi pot haver tarifes diferents i la formació dels cuidadors ha de ser del mateix nivell en tot el territori. Animen doncs els diferents grups de treball que ha posat en marxa la comissió nacional de Benestar Social que accelerin tant com puguin la seva tasca i, sobretot, que el resultat d’aquesta assoleixi el repte de construir un model d’atenció sanitària que no doni cap marge a la discrecionalitat i que garanteixi que les persones que més ho necessiten siguin tractades en igualtat de condicions i amb qualitat visquin on visquin.