Divulgació i assessorament
El servei d’atenció al consumidor va tramitar al llarg de l’any passat un total de 1.670 atencions, que van acabar amb la tramitació de 767 fulls de reclamació. D’aquesta manera, i respecte dels anys anteriors, es dóna un creixement tant en el volum de queixes com en el de consultes. Es tracta d’un fet important que cada vegada hi hagi més consultes dels consumidors, ja que això significa que el servei és cada cop més conegut i que les persones s’assessoren sobre el servei o producte que han rebut. A més a més, també cal destacar que malgrat aquest increment, el volum d’expedients no hagi anat a l’alça, al contrari, s’hagi registrat una disminució respecte de l’any anterior. El que cal analitzar, però, són les queixes relacionades amb el sector de l’electrònica, ja que històricament és el que ha generat més reclamacions del comerç al detall. I cal celebrar que el departament de Comerç i Consum del Govern hagi pres la iniciativa de dur a terme campanyes de vigilància de diferents sectors per avaluar el compliment de la normativa, així com per informar els empresaris de diferents qüestions. Aquesta actitud proactiva pot suposar combatre certes infraccions i alhora mantenir informats els diferents sectors per resoldre dubtes i millorar certs aspectes.