El projecte de la trumfa també fracassa
L’hemeroteca acostuma a ser una mina i sovint hi descobreixes perles, com quan el mes de maig del 2012 l’aleshores ministre d’Economia i Territori i ara ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, definia la iniciativa de la trumfa autòctona com “un projecte d’èxit que comença amb un pla de recerca i el resultat és una cooperativa que ofereix un producte de qualitat en un mercat existent”. Malauradament, quatre anys més tard de l’èxit s’ha passat al fracàs, i així ho reconeixen els mateixos socis de Sabors i Aromes d’Andorra, la companyia productora i comercialitzadora de les trumfes, que ha iniciat el procés de liquidació ja que ha estat sense activitat durant els darrers dos anys i en fa un que la patata andorrana ja no surt al mercat. Entre els motius de la fallida de la societat, els mateixos socis coincideixen en dos factors: un pla de negoci inviable i la manca de suport del Govern. La trumfa de qualitat havia de servir per buscar un complement a la producció agrària d’Andorra i donar-hi valor afegit, a més de posar en el mercat un producte d’origen andorrà. Un nou projecte que es va presentar a bombo i platerets i que també s’emporta el vent.