Frontera oberta, consum tocat
La ministra d’Afers Exteriors, Maria Ubach, i l’ambaixador espanyol a Andorra, Àngel Ros, es felicitaven ahir de l’obertura de la frontera espanyola. Ubach ho va qualificar de “molt bona notícia”. Una obertura, però, que de moment és només a mitges perquè si bé els residents al Principat podrem sortir sense restriccions fins a la regió sanitària de l’Alt Pirineu i l’Aran, els eventuals turistes espanyols hauran d’esperar encara fins a la fi de l’estat d’alarma (22 de juny) per poder trepitjar terra andorrana. És fàcil deduir, doncs, qui pot sortir especialment tocat d’aquesta situació: el consum intern. Uns comerços que durant pràcticament tres mesos han estat al peu del canó perquè a cap rebost del país faltés de res, que si ha calgut ens han portat la compra a casa tot i el risc de contagi en els moments més àlgids de la crisi sanitària. Uns comerços que potser ara veuran com bona part dels seus clients desapareixen per art de màgia perquè resulta que decideixen que és millor anar a comprar a un gran supermercat de la Seu d’Urgell. Mentre la mobilitat amb l’Estat veí del sud no sigui recíproca és moment que tots plegats no oblidem qui ens ha proporcionat els productes bàsics aquests mesos. Cal una aposta pel consum intern perquè les conseqüències de la crisi sanitària no castiguin més encara un teixit empresarial molt tocat. Com es va dir a l’inici de la crisi: Andorra només ens té a nosaltres.