La manca de comunicació del ministeri de Turisme
El flamant pla estratègic de turisme de compres que va presentar dimarts el ministre Francesc Camp i que s’ha de convertir, segons el Govern, en una oportunitat per al sector turístic i comercial de posicionar Andorra com a destinació de compres de referència a Europa, no ha tardat ni 24 hores a fer figa. Les accions proposades no convencen el sector i un exemple indicatiu –per la seva rellevància– seria la idea de convertir el Pas de la Casa en l’outlet d’Andorra. Majoritàriament els comerciants del Pas rebutgen la mesura perquè creuen que encara empitjorarà la situació ja de per si complicada del sector a la zona encampadana i, a part, recorden les dificultats que tindrien els negocis del Pas per adaptar-se a un projecte d’aquest estil. No obstant això, el més preocupant de tot és que tots ells coincideixen que no han rebut cap informació del ministeri de Turisme sobre aquesta acció. És sorprenent que es llancin propostes d’aquest tipus sense haver-ho consultat abans amb els negocis afectats, que són els que tindran la responsabilitat de tirar-ho endavant amb el suport del mateix executiu. I no és la primera vegada que Camp tira pel dret sense consulta prèvia. Poc futur té que aquest pla si no hi ha diàleg.