Diari digital d'Andorra Bondia

Menys queixes dels consumidors


Escrit per: 
Consell editorial

El Servei d’Atenció al Consumidor (SAC) va fer públic ahir el seu balanç del 2017. Com en anys anteriors, els sectors dels allotjaments turístics, la venda de productes electrònics i la venda i reparació de vehicles continuen al capdavant del rànquing de queixes. Igual també que l’any precedent, es redueixen les reclamacions, en concret, un 10%. Aquesta disminució no necessàriament s’ha de prendre com un bon resultat, ja que l’objectiu ha de ser recollir el màxim de reclamacions i resoldre-les adequadament. Sí que és possible que la majoria de les empreses cada vegada s’esforcin més a oferir una bona qualitat dels seus serveis, fet que pot comportar que a la llarga hi hagi menys queixes. El que està clar, en tot cas, és que cal continuar treballant per donar a conèixer més aquest servei que depèn de l’Administració i reforçar-ne els controls. A més, no s’hauria de tenir por d’obrir expedients sancionadors (l’any passat n’hi va haver només tres) quan sigui necessari. Més del 66% dels casos se solucionen amb una entesa entre les parts, fet que reflecteix que la majoria de les empreses es mostren col·laboradores. Sempre n’hi haurà algunes, però, que seran reticents a eliminar les males pràctiques, motiu pel qual es requereix l’aplicació de les sancions corresponents. 

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte