Necessitem una CASS més transparent
La Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS) està immersa en un procés de canvis per donar un millor servei als usuaris. Es tracta d’una iniciativa lloable i necessària, si es té en compte l’allau de queixes que periòdicament hi ha contra la parapública. I és que, com posa de manifest cada any l’informe del raonador del ciutadà, són moltes les queixes que es registren, per exemple, sobre el tracte rebut per part del personal o per les prestacions que es reben després d’haver estat tota una vida cotitzant. El camí de millora en l’àmbit de l’atenció als afiliats encara és llarg, però també ho és, per exemple, pel que fa a la comunicació. Els anteriors intents dels dirigents de la CASS per avançar en aquest aspecte, impulsant entre altres mesures una nova web, no han donat els resultats positius que calia esperar i malauradament la Seguretat Social continua sent avui dia una de les entitats menys transparents del país. D’aquesta manera, la imatge de la CASS que al llarg dels anys s’ha anat estenent és la d’un ens repressor que farà tot el possible per retallar els nostres drets. Sembla que els actuals responsables volen revertir aquesta situació, però hauran de tenir present que expressar aquest desig no és suficient, sinó que, per assolir-ho, cal aplicar mesures concretes.