Un pas cap a l’administració electrònica
El Govern va aprovar ahir el projecte de Llei de modificació del Codi de l’Administració per fomentar la utilització de les noves tecnologies entre les diferents administracions i els ciutadans. Tal com l’executiu va explicar ahir, la normativa actual donava cobertura parcial a l’ús dels mitjans electrònics en l’àmbit de l’administració general, motiu pel qual cal fer la nova regulació. La nova llei obligarà les empreses i els treballadors públics a relacionar-se amb l’administració per via telemàtica, tot i que hi haurà un procés d’adaptació de dos anys. A més, el portal electrònic que es posarà en marxa estarà operatiu els 365 dies de l’any i es donarà un nou impuls a la finestreta única. Amb la implantació d’aquest nou sistema de funcionament de l’administració, se suposa que el Govern vol aprovar finalment una assignatura que té pendent des de fa anys com és la d’impulsar l’administració electrònica. El cert és que ja fa temps que a l’administració se li demana més agilitat a l’hora de resoldre les demandes de la ciutadania, per la qual cosa és fonamental que molts dels tràmits que avui es fan presencialment es facin a través de les noves tecnologies, però el cert és que no s’ha avançat prou en aquest camí.