Una CASS més propera al ciutadà
En l’edició d’avui ens fem ressò de les queixes del col·lectiu d’autònoms que es troben que han de fer front a deutes acumulats per la manca de comunicació de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS). Si bé és cert que la parapública actua basant-se en la llei i que el treballador autònom hauria de conèixer la legislació que l’afecta, la CASS no es pot moure per un afany recaptatori indiscriminat. També és veritat que els responsables de fer i aprovar lleis també s’haurien d’ocupar de fer-ne difusió perquè la ciutadania en tingués coneixement. Missió aquesta última que difícilment es compleix. Més enllà d’això, el que sí que està clar és que una vegada més —com acostuma a passar cada any— la gran majoria de les denúncies que arriben al Raonador del Ciutadà estan relacionades amb la CASS. No estem parlant d’un fenomen circumstancial. És per aquest motiu que cal solucionar un problema estructural de funcionament de la Seguretat Social. Malgrat que en els darrers anys s’han fet millores d’atenció al públic a la CASS, és evident que no són suficients i que cal destinar-hi més recursos perquè l’òrgan sigui més proper al ciutadà.