Diari digital d'Andorra Bondia
El director de màrqueting de Grandvalira, David Ledesma.
El director de màrqueting de Grandvalira, David Ledesma.

David Ledesma: “L’estiu és una oportunitat per convèncer el client que ho estem fent bé”


Escrit per: 
Mireia Suero Comellas / Foto: Facundo Santana

El director de màrqueting de Grandvalira, David Ledesma, explica com el domini esquiable es prepara per a una temporada d’hivern condicionada per la Covid-19. Defensa que la gestió de la crisi que ha fet Andorra serà un aval per atraure clients i diu que els contactes amb els turoperadors no són “catastròficament” més baixos.

Devia ser complicat dissenyar la temporada d’estiu en el context de pandèmia?
L’estiu estava ple d’incertesa. No teníem indicadors a què aferrar-nos perquè no hi ha turoperació ni grans accions de programació turística. Es basa més en les operacions de venda directa a taquilles. Solen ser clients que venen a visitar Andorra i que busquen opcions en l’oferta d’oci i de muntanya que hi ha al país.

L’objectiu de la temporada d’estiu és comunicar al client de l’hivern que s’està preparat? Treure la por?
L’estiu és una oportunitat per demostrar al client que Andorra és una destinació Covid Ready. La primera gran oportunitat és mostrar al client que està acostumat a visitar Andorra a l’hivern que també pot venir a l’estiu i que tenim una sèrie d’atractius –el patrimoni cultural, natural, l’oci– que són molt interessants i que creiem que molts clients encara no coneixen. Per això treballem intensament per activar-ho. Però sobretot, l’estiu és una oportunitat per convèncer el client que les coses les estem fent bé. Que visitin Andorra i vegin que aquí la gent està molt conscienciada, tothom va amb mascareta pel carrer, que estem fent les coses bé. I crec que això ens ajudarà molt de cara a l’hivern.

Perquè a l’estiu, el negoci no és significatiu...
Sí que ja es fan diners. Però la facturació no és tan significativa com a l’hivern. Tot i així, Grandvalira aposta cada any més per l’estiu. Creiem en la desestacionalització i ho fem amb prudència però amb pas ferm i implementant millores d’any en any i sumant a l’oferta nous productes i noves experiències. 

Quines mesures s’aplicaran de cara a l’hivern?
Tenim la sensació que encara poden passar moltes coses. Planificar com actuarem durant l’hivern és molt complicat. Veiem rebrots arreu (per exemple a Àustria, on el turisme d’estiu representa el 50%). El que sí que estem preveient, segons  les recomanacions de les autoritats sanitàries, és afavorir tot allò que puguin ser mesures de distanciament. Però el que no podem fer és convertir l’estació en un quiròfan, perquè això afectaria l’experiència del client. Nosaltres volem un entorn segur i saludable per als clients i treballadors, però sempre prioritzant una experiència satisfactòria per al client, que és la missió de la companyia.

Els remuntadors són un dels punts crítics. Quines accions de prevenció s’aplicaran?
Les estacions d’Andorra es basen en les directrius de la DSF (Dominis Esquiables de França). De moment, s’ha recomanat l’ús de la mascareta i pujar als remuntadors amb nuclis de convivència sempre que es pugui, però les capacitats de les cabines es mantenen.  

I la restauració? 
Intentarem modificar el self service. Hem analitzat fer racions més individualitzades. Intentarem que hi hagi el mínim de manipulació possible per part del client i prioritzarem les reserves i els pagaments online. Intentarem digitalitzar tots els processos per donar el millor servei i que el client també entengui que això afavoreix un entorn més segur i saludable. 

Les mesures impliquen reduir l’aforament dels restaurants. Quin impacte tindrà això en la facturació?
La restauració és una àrea de negoci molt important per a les estacions avui. És una peça clau. Amb tot, no hem fet aquest exercici perquè avui no ens donaria una foto real del moment en què obrim l’estació al desembre. Al setembre veurem com respiren els mercats i com es confirmen les cotitzacions que ens han demanat fins ara. No volem generar un fals optimisme. 

Hi ha pocs turoperadors que demanen preus?
A dia d’avui, ens arriben demandes de cotitzacions de mercats internacionals. Però una cosa és quan t’ho demanen i una altra quan t’ho confirmen. Aquestes cotitzacions fins al setembre no es confirmaran. Crec que al setembre tindrem una foto més fidedigna del que tindrem a l’hivern. 

Aquestes cotitzacions són molt inferiors a les que es registren normalment? 
Són més baixes del que és habitual però no molt més baixes. No són catastròficament més baixes. Però fins al setembre o octubre no tindrem les confirmacions. En tot cas, hi ha més incertesa amb el client que necessita un avió per venir, en tot el que són operatives internacionals perquè depenen d’una sèrie de factors que estan fora del nostre control. Amb els mercats de proximitat, però, també haurem de veure com evoluciona la situació tant a Espanya com a França.

David Ledesma: “L’estiu és una oportunitat per convèncer el client que ho estem fent bé”
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic