Diari digital d'Andorra Bondia

Ricardo Masegosa: “Esperem un augment d’entre el 15% i el 20% en la venda de forfets”


Escrit per: 
M.S.C.

El director general de Naturlàndia, Ricardo Masegosa, parla dels objectius que s’ha fixat l’ecoparc temàtic per a aquesta temporada d’hivern i de les novetats que s’han impulsat, molt centrades en la promoció de l’esquí de fons. Amb aquest objectiu s’està dissenyant projectes com el del biatló.

¿Quins són els objectius per a la temporada d’hivern?
La darrera temporada va ser molt exitosa, perquè va augmentar la venda de forfets d’esquí de fons i les activitats que l’envolten. L’objectiu ara és millorar encara més els resultats de l’any passat. No només en la qüestió econòmica, sinó que es vol incentivar l’esquí de fons de cara als escolars, cosa que hem aconseguit amb un acord assolit aquest any amb el ministeri d’Educació.
Farem una prova pilot amb estudiants de Sant Julià. A més, també el fomentarem a través del nostre club d’esquí, que aquest any sembla que té més participants, i intentarem promocionar aquest esport i les disciplines paral·leles com és el biatló. Es tracta d’un projecte pioner a Catalunya i Andorra adreçat a les escoles, famílies o grups d’empresa. Serà una activitat innòcua, ja que s’utilitza làser. Creiem que això animarà el jovent, perquè de vegades veuen l’esquí de fons com una cosa avorrida. És un complement més que també es podrà fer a l’estiu, ja sigui corrent, amb bicicleta o quad. Però sobretot l’objectiu és millorar la venda de forfets i amb les noves activitats apropar-nos molt a la gent molt més jove, a la canalla.

¿Quina afluència espereu?
No tenim un nombre exacte, però esperem un augment de la venda de forfets d’entre un 15% i un 20% més que l’any passat. Aquest seria un objectiu molt optimista i fàcilment assolible si tot va bé.

La crisi afecta.
Sí, afecta molt. Però nosaltres tenim la sort que el forfet d’esquí nòrdic és molt més econòmic, val 10 euros el de dia, i amb 15 euros llogues tot el material. I això també és una altra excusa per promocionar-nos i per dir a la gent que per pocs diners es pot gaudir de la natura. Tenim complements de l’esquí de fons, sobretot les passejades amb raquetes de neu, que són molt econòmiques. I tenim un espai natural fenomenal que es pot gaudir sense cap cost. La nostra obligació és posar a disposició de la gent uns espais lúdics suficientment atractius perquè el client que no té gaire clar què fer es pugui divertir.

¿I quina previsió teniu respecte als mercats?
Seguirà la tendència de l’any passat. Sobretot seran esquiadors del territori espanyol, bàsicament de Catalunya, un 80%, i la resta de València, Aragó i la zona de Madrid i La Rioja. Tenim algun esquiador francès, però costa que baixi del Pas de la Casa. I pel que fa als dies entre setmana, estem treballant molt aquest any amb el mercat rus. Ja l’any passat va ser realment el boom i aquest any sembla que encara augmentarà més. Les expectatives per a tot Andorra estan per sobre del 200% respecte a l’any passat pel que fa a les reserves fins a la data d’avui.
També estem intentant treballar el mercat britànic, però és molt complicat perquè vénen amb uns forfets d’esquí alpí tancats. També hem fet una incursió al mercat israelià. És un turista amb un nivell econòmic mitjà-alt que cal potenciar. I intentarem fer molta pedagogia amb el ciutadà del sud de França.

¿Ja s’ha fet accions en el mercat francès?
Amb França no hem fet grans inversions. Estem en crisi i retallem al màxim els costos, i per això cal optimitzar els diners que tenim i fer publicitat en llocs on saps que tenen una repercussió molt més ràpida.

¿Quines novetats s’impulsaran aquesta temporada?
El biatló, més que una novetat, és un projecte molt important que volem emprendre a poc a poc. La idea és fer-ho ben fet, amb l’assessorament de professionals andorrans, com Laura Soulié, espanyols i francesos, per veure quina és la millor forma, i segura, de poder-lo fer. Tot i que ja tenim el material, comercialitzarem l’activitat de cara a després de Nadal.
A part d’això, aquest any hem fet un nou Tubbing, absolutament segur, destinat a nens de 4 a 12 anys i a la gent molt gran. És per a tots els públics però un adolescent o persona de mitjana edat el poden trobar molt senzillet. Aquesta instal·lació estarà oberta tot l’any.
A més, incidirem en els nens de menys de 8 anys. Hem fet una activitat pionera al país que dura només 15 minuts, pel fred, en què els nens van en un poni i els pares els guien en un circuit tancat amb un seguit de proves que faciliten la psicomotricitat dels infants. També hem fet alguns paquets nocturns formats per una activitat (com excursions amb motos de neu, múixing, raquetes i curses amateurs d’esquí de fons) i un sopar.
¿Quines són les previsions per impulsar el parc d’animals?
Després del 30 de desembre, que és quan finalitza la subscripció d’accions, es prendrà una decisió segons els diners recaptats. Si tira endavant l’ampliació de capital, que estem segurs que serà així, les obres poden començar un cop acabi la neu, a finals d’abril o a principis de maig. Hi ha uns terminis d’obra molt justos i l’obertura dependrà del temps. Quan l’obra estigui certificada, es començaran a portar els animals.

¿Com estan les converses amb el parc d’animals que es vol impulsar a Engolasters?
Hi va haver un primer contacte entre el Comú i l’impulsor del projecte. Creiem que no és bo que hi hagi dos projectes amb el mateix objectiu. Duplicar coses no sé si seria bo per al turisme. Totes les possibilitats estan obertes i la voluntat és fer un únic parc. Quan es tiri endavant l’ampliació, ens tornarem a trobar. De fet, estem oberts a participar amb qualsevol entitat del país.

¿Es va fent passos cap a la integració a Ski Andorra?
Vam enviar una carta a Ski Andorra exposant la voluntat d’integració i per informar-nos de les condicions. Ara s’ha obert un procés molt lent per analitzar com es pot fer aquesta integració. Ja s’ha arribat, però, a acords puntuals de col·laboració mútua amb Ski Andorra i els dos dominis individualment, com portar publicitat de Naturlàndia a les fires, i estem aconseguint sinergies entre tots, sobretot en l’àmbit comercial. Això trigarà però ja arribarà. Però al darrere hi ha costos que tots no podem assumir d’igual manera. Aquest és l’aspecte més difícil per posar-se d’acord.
De moment no hem parlat de xifres, però tots estem d’acord que Naturlàndia no pot pagar igual que els dominis d’esquí alpí perquè no tenim el mateix volum de visitants. Però no podem deixar de ser-hi. El que és clar és que unir-se és la millor opció per tirar el país endavant, ja no sols entre les estacions sinó amb la resta d’atraccions.

¿S’ha impulsat col·laboracions amb altres actors?
Amb Caldea hem tingut molts paquets i de cara a l’estiu estem valorant quines accions es pot fer amb els comerciants de la parròquia. Fem molts esforços per promocionar Sant Julià, tot i que és clar que no podem baixar la pista al poble.

¿Serà una realitat la franquícia de National Geographic?
Ja fa molts mesos que negociem amb National Geographic per posar una botiga i altres negocis complementaris. Està tot tancat a l’espera del vistiplau del consell d’administració d’aquesta organització. Saben què volem fer a Naturlàndia, però han de valorar què comportarà aquest negoci. Esperem que després de festes ens puguin dir alguna cosa. Però en aquest àmbit tampoc cal córrer, perquè és un projecte de futur que ha de durar tota la vida.
Seria una petita botiga integrada al petit comerç que tenim amb tota la gamma de productes de National Geographic i també hi hauria col·laboracions en qüestions de natura, exposicions, com ara de fotografies de muntanya, conferències de persones reconegudes... Aquestes activitats es podrien fer tant a Naturlàndia com a Sant Julià. Creiem que es pot encetar una col·laboració molt profitosa i de llarga durada.

Els Amics de la Rabassa va enviar una carta a l’organització.
De moment no ens han comunicat res sobre això. Només ens han dit que tira endavant.

També hi ha un programa de fidelització dels clients.
S’ha retardat una mica. Es vol fidelitzar els andorrans amb avantatges a Naturlàndia i altres comerços. El que s’ha posat en marxa és la nova web.

¿Quines accions de promoció es realitzaran?
Donarem a conèixer el producte als operadors turístics. A més, farem campanyes de ràdio al país i a Catalunya, sortirem en revistes especialitzades i a les d’Air Europa. Després caldrà continuar treballant per desestacionalitzar l’oferta.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte