Diari digital d'Andorra Bondia
 Aposten per elles
Aposten per elles

Aposten per elles


Escrit per: 
V. D.
Volen més noies jugant a bàsquet i aposten per elles. La Federació Andorrana de Bàsquet (FAB) s’adhereix a la campanya de la FIBA Her world, her rules –el seu món, les seves normes– després de convèncer amb el seu projecte l’organisme europeu d’entre 52 federacions europees –la FAB està dintre dels 12 ens elegits–. Una campanya per captar jugadores i potenciar el bàsquet femení. Que descobreixin el món de l’esport de la cistella i si pot ser que s’hi quedin, ja que la FAB, conjuntament amb el BC MoraBanc Andorra i el BC Escaldes, té 20 jugadores sobre els 200 nens. L’objectiu de la FAB serà doblar el nombre de nenes que tenen actualment, és a dir, unes 40, per continuar amb el projecte un any més. 
La FAB els ofereix entrenar amb el BC MoraBanc o amb el BC Escaldes de manera totalment gratuïta per iniciar-les al món del bàsquet. També estaran becades per tots els campus que organitza l’ens i per una estada esportiva d’elit organitzada entre la FAB i la federació francesa a Ordino a l’estiu. “Si les aconseguim fidelitzar, les quotes de la llicència les assumirà el primer any la FAB”, va assegurar el director tècnic de la FAB, Jaume Tomàs. El cost d’aquesta campanya és d’11.000 euros –8.000 van a càrrec de la FIBA i 4.000 euros la FAB–. L’ens, presidit per Manel Fernández, es troba a la recerca d’un partner principal perquè doni suport a la federació. A més a més, cada noia que es presenti als entrenaments rebrà una pilota i una samarreta de regal i una entrada familar per visitar el Museu Carmen Thyssen –coincidint amb l’exposició Femina Feminae. També s’ha creat una campanya, que es difondrà a través de les xarxes socials, de 12 normes i amb fotografies de jugadores de l’infantil i el júnior –els dos únics equips femenins del BC Andorra– i també de les entrenadores. La primera d’elles té com a eslògan Si et diuen ‘No pots’, respon ‘Mira com ho faig!’. “Potser és el moment de trencar tòpics i esteorotips. Aquesta campanya ha vingut per quedar-se”, va indicar Jaume Tomàs, en una presentació al Museu Carmen Thyssen que va comptar amb la presència del president del BC MoraBanc, Gorka Aixàs, i d’Elena Sans, del BC Escaldes.
Número de vots: 2
Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic