Arcalís i el Grandvalira Circuit, novetats en el Ral·li d’Andorra
El Ral·li d’Andorra inclourà força novetats en la seva 41a edició. L’Automòbil Club d’Andorra ha decidit donar-hi un nou toc, amb unes modificacions que pretenen ser més atractives tant per als pilots com per als aficionats. La prova es disputarà els pròxims 15 i 16 de setembre.
En aquesta ocasió desapareix el format de velocitat i es farà únicament en el de regularitat esport, per a turismes clàssics i grans turismes. Serà una de les edicions amb més quilòmetres a completar i tot l’itinerari serà sobre asfalt. Hi haurà set trams i es disputaran tant en llum diürna com en nocturna, una fórmula que l’any passat va funcionar.
Altres novetats importants són la ubicació d’algunes de les especials programades. Per primera vegada s’incorpora al Ral·li d’Andorra la pujada a Arcalís, que per les seves característiques és més habitual en les proves de muntanya. També hi entra per primer cop el Grandvalira Circuit, que en ser un traçat diferent de la resta de trams de carretera puntuarà a part. També destaca la recuperació de la Plana, antiga la Comella, que feia molts anys que no s’hi incloïa.
Els trams que els pilots hauran de superar seran els d’Ordino (13 quilòmetres), la Rabassa, (11,08 km), la Plana (5,60 km), Canillo (12,89 km), la Coma (7,20 km) i Arcalís (7,20 km). El dia 16 completaran 112,43 quilòmetres amb dues passades a Ordino, la Plana i la Rabassa, i una a Canillo. L’endemà el recorregut serà de 40,29 quilòmetres amb un únic pas a Canillo, Arcalís, la Coma i Ordino. Per acabar quedaran els 13 quilòmetres del circuit del Pas de la Casa.