Diari digital d'Andorra Bondia

Despres veu un Ral·li Dakar més obert que mai de cara a la victòria final


Escrit per: 
Redacció

Tres contra tres. Aquest és el nombre de vegades que s’han proclamat campions del Ral·li Dakar tant Cyril Despres com Marc Coma, els clars dominadors dels últims anys. Serà un dels punts que focalitzaran l’atenció dels aficionats, però no l’únic. I més que pensar en el seu màxim rival i en qui engrandirà el palmarès, el resident francès prefereix centrar-se en la seva preparació de cara a l’1 de gener, quan començarà una nova edició a Buenos Aires.

 

El raid més prestigiós i a què ningú vol faltar tindrà diferents novetats. La més vistosa, l’entrada d’un nou país. El Perú engrandeix el nombre d’estats que han acollit el Dakar. S’hi disputaran les quatre últimes etapes, un territori desconegut pels pilots, tot i que per les informacions que tenen “és quasi com les dunes de Mauritània”, com indica Despres. Per a la pròxima edició el recorregut deixa de ser en bucle i es disputa en només una direcció, fet que no passava des del 2007.

Abans d’arribar al Perú s’haurà de superar territori argentí i xilè, amb el pas dels Andes, “on no hi ha oxigen i la moto s’escalfa més”. Entre les etapes a tenir en compte hi ha la que cobreix la distància entre Chilecito i Fiambalá, on “l’any passat vaig perdre bastant de temps en equivocar-me en una nota”.

Fa poc Despres va passar pel centre que Red Bull té a la localitat austríaca de Fuschl, on va fer diversos tests, tant físics com a sobre de la seva KTM. Actualment està en un període de càrrega alta de preparació  i amb Joel Alexis Laborde, entrenador d’AnyósPark que li porta la preparació física, ha oblidat els dolors d’esquena que va patir en la passada edició. “Noto que és quan arribo millor i estic molt tranquil per l’esquena.”

Pel recorregut marcat pot tenir cert avantatge en les etapes curtes, perquè si tenen relativament poc quilometratge vol dir que “hi ha perill, i quan la velocitat punta baixa hi ha més navegació i és més físic, així que em va bé”. La KTM 450 no ha patit gaires variacions, a part de 5 miŀlímetres a les suspensions. La marca austríaca busca una moto fiable perquè “estem segurs que no tenim la moto més ràpida i algunes són més lleugeres. Nosaltres mirem sobretot que sigui resistent, amb una mica més de pes i menys velocitat punta”.

De cara al triomf final, la cosa estarà renyida: “Ho veig tot molt obert perquè hi ha pilots que aquest any han fet bons resultats.” De noms en dóna, com Helder Rodrigues, Chaleco Lopez, Quinn Cody o Felipe Zanol. També hi ha Coma, i s’espera que aquesta sigui la principal batalla per tornar a coronar-se campió.

Després de superar velles disputes que van més enllà de la competició amb el pilot d’Avià, les relacions s’han normalitzat. Comparteixen equip, el Red Bull KTM, així que tenen interessos comuns. Ara bé, afirma que Red Bull no es decanta per cap: “No hi ha ordres d’equip. És un patrocinador a qui li agrada la competició i la lluita.”

Les motos i la resta de vehicles s’embarcaran diumenge a Le Havre per anar cap a Sud-amèrica. El dia de Nadal, Despres i el seu motxiller, Ruben Faria, agafaran el vol cap a Buenos Aires, amb totes les il·lusions posades en el nou any, quan es comencin a fer les primeres traçades d’una nova edició del Dakar.

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic