Diari digital d'Andorra Bondia
Josep Maria Garrallà, Sandra Bonet i Kevin Poulet van presentar ahir la nova edició del Trial 2 Dies d’Arinsal.
Josep Maria Garrallà, Sandra Bonet i Kevin Poulet van presentar ahir la nova edició del Trial 2 Dies d’Arinsal.

El 20è Trial 2 Dies d’Arinsal aplega 300 corredors i 100 acompanyants


Escrit per: 
M.S./ Foto: S.M.

El Trial 2 Dies d’Arinsal aplegarà aquest cap de setmana 300 corredors i 100 acompanyants, el màxim previst per l’organització que ha hagut d’habilitar una llista d’espera, entre els quals els campions del Dakar i residents al país Sam Sunderland i Cyril Despres o l’exesquiador i també dakarià Luc Alphand i el pilot Cristian España.

Així ho van explicar ahir el conseller de Turisme, Comerç i Dinamització de la Massana, Josep Maria Garrallà, i la vicepresidenta del Moto Club d’Arinsal, organitzador de la prova, Sandra Bonet, que van destacar la “consolidació” d’una cita que arriba enguany a la vintena edició si bé “cada vegada costa més organitzar-la per la logística tan complicada”.

En aquest sentit, Bonet, que va destacar “l’intens” treball fet amb el departament de Medi Ambient del Comú i també amb el del Govern que han donat el vistiplau al circuit, va explicar que el recorregut, de 42 quilòmetres i 18 zones d’habilitat, “és molt similar al dels últims anys”. És a dir, sortida i arribada al poble d’Arinsal, amb un primer punt d’avituallament al port de Cabús, des d’on els pilots aniran cap a Setúria, Cortals de Sispony i Caubella, on dissabte s’ha previst una parada obligatòria d’una hora per dinar, per baixar posteriorment cap a Pal i retornar a Arinsal.

Bonet, que va advertir que ni pilots ni acompanyants, que només podran fer el recorregut sense entrar a les zones, no podran sortir del traçat marcat, ja que si ho fan “seran expulsats de la prova”, va detallar que els pilots sortiran de manera esglaonada per nivells i que el primer, els grocs que hauran de superar només 16 zones i no les 18, ho faran a partir de dos quarts de vuit del matí. Una hora més tard sortirà el primer dels pilots del nivell verd, al cap de dues el del blau i finalment, al cap de tres ho farà el primer pilot de la categoria vermella, la de més dificultat.

Diumenge, els participants repetiran recorregut, si bé no hi haurà la parada d’una hora obligatòria a la Caubella. En aquesta línia, Garrallà va detallar que es donarà continuïtat a la iniciativa posada en marxa ja en l’edició passada de donar un val de deu euros a cada corredor i acompanyant per tal que puguin dinar al restaurant que vulguin de la vintena que participen en la iniciativa. I és que més enllà del vessant competitiu, el Trial 2 Dies d’Arinsal és una cita que “ajuda a dinamitzar el poble”, com va recordar Garrallà, que va insistir que molts dels participants “no només venen a competir, sinó a passar un bon cap de setmana”. I en una línia similar, la vicepresidenta del Moto Club d’Arinsal va remarcar que el principal objectiu de la cita “és ser un punt de trobada entre els aficionats a aquest esport, ja que es viu un ambient fantàstic entre pilots i seguidors”, a la vegada que suposa una “bona ocasió per compartir experiències entre aficionats nacionals i internacionals”.

Participació andorrana
Qui tampoc es perdrà la cita d’Arinsal és Jordi Lestang, actual líder del Campionat d’Andorra de trial i participant assidu en les proves del Campionat  d’Espanya i del Món, que va destacar que “és una oportunitat d’entrenar competint, a més a casa, i crec que val la pena aprofitar-la”.

Entre els participants hi haurà també Marc Font, pilot habitual del Campionat del Món de Hard Enduro i actual líder del Campionat d’Enducross d’Andorra, tot i que no és l’especialitat en la qual competeix de manera habitual. “Es tracta de mantenir el ritme de competició, encara que la intensitat no sigui la mateixa”, va destacar el pilot, per a qui la prova massanenca “és un excel·lent entrenament”. En canvi, no serà a Arinsal Maria Font, una de les integrants de l’Andorra Women Trial Team i habitual de les cites del Campionat d’Espanya, per un tema de coincidència de dates ja que, tal com ha explicat, “durant els pròxims caps de setmana competiré en proves britàniques de l’Europeu de trial en concret, a l’Illa de Man i Hume Castle (Kelso)”.

La competició arrencarà demà però durant la jornada d’avui, els pilots i els acompanyants inscrits hauran de passar les verificacions administratives corresponents a la sala polivalent d’Arinsal, on també podran recollir el seu dorsal. 

Mesures especials per l’alt risc d’incendis

Al marge de donar continuïtat a totes les mesures mediambientals ja introduïdes en l’edició de l’any passat per tal de donar compliment a la Llei de conservació del medi natural, de la biodiversitat i del paisatge, l’organització de la cita ha hagut de fer enguany un esforç més davant l’elevat risc d’incendi. Així, s’han extremat les mesures de seguretat i s’ha fet un treball de prevenció amb els bombers, segons va explicar Bonet, que va detallar que a cada una de les 18 zones de la competició hi haurà disponibles motxilles aspersores. També s’ha prohibit fumar a cada una de les zones i s’ha fet arribar a cada un dels 400 inscrits, entre participants i acompanyants, un recordatori d’aquesta prohibició i un avís per tal d’extremar les mesures.

20è
Trial 2 Dies d’Arinsal
aplega
300
corredors
100
acompanyants

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte