
La prova de 10 quilòmetres persecució posava punt final a la Copa del Món de l’estació austríaca d’Hochfilzen. Laura Soulié va acabar en la 38a posició, després de fer una cursa en què va anar de més a menys.
En el primer tram va anar perdent llocs en l’esquí per posar-se 35a, però en la primera tirada, estirada, no va cometre cap errada i va recuperar dues places, que va acabar perdent en la segona volta. En el tir, altre cop estirada, també es va mostrar el màxim d’encertada i va pujar al 25è lloc. Al final de la tercera volta era 27a i quan va arribar de nou el tir, aquest cop dreta, va fallar una vegada, igual que en la quarta tirada, cosa que no li va permetre millorar la classificació. Va finalitzar amb un registre de 33.16,5 minuts.
“No em puc lamentar pel meu tir. Els dos d’estirats han sigut perfectes. Ha faltat poc perquè en total fos perfecte, però estic entenent i construint el meu cap de cara al tir”, va assenyalar Soulié, que va admetre que “m’ha faltat el físic. Les dues coses, conjuntes, han fet que malgrat un bon tir hagi perdut vuit llocs”. Un altre factor negatiu va ser que “el parell d’esquís no anava gens bé sobre aquest tipus de neu”. En els 7,5 quilòmetres esprint de divendres havia estat 30a, així que “estic contenta per la regularitat que he tingut fins ara, però no em quedaré satisfeta amb aquests resultats”.
La noruega Synnove Solemdal va sumar la segona victòria de la seva carrera en la Copa del Món. Va marcar un temps de 30.16,2. La segona posició la va ocupar la ucraïnesa Juliya Dzhyma (30.27,7) i la tercera, la polonesa Krystyna Palka (30.31,3). La pròxima cita del calendari de la Copa del Món serà a Annecy-Le Grand Bornand (França). Es disputarà aquest dissabte i diumenge.
Pallàs, 7a a Geilo
Els equips de joves de la Federació Andorrana d’Esquí van competir en eslàlom a l’estació noruega de Geilo. Carmina Pallàs va acabar en la setena posició i va aconseguir rebaixar punts FIS en la disciplina. Va marcar mànegues de 50,06 i 50,17 segons, per un total d’1.40,23 minuts. Suma 55,83 punts, quan en tenia 73,60. Sara Raméntol va quedar desqualificada en la primera mànega. La guanyadora va ser la islandesa Maria Gudmundsdottir amb 1.36,18. La van seguir les noruegues Benedicte Oseid Luche (1.38,18) i Tonje Healey Trulsrud (1.38,80).
En categoria masculina només un dels quatre andorrans que competien va ser capaç de finalitzar la cursa. Va ser Robert Solsona, que va acabar 28è amb 1.33,41 (47,17 i 46,24), sumant 52,92 punts. Àxel Esteve va quedar eliminat en la segona mànega, i Matías Vargas i Arnau Puig en la primera.
D’altra banda, el que ha debutat aquesta temporada en la Copa del Món ha estat Kevin Esteve, a Breaver Creek (Estats Units). En el descens va finalitzar 64è i en el supergegant va ser 54è.
Marín, cinquè a Montafon
Volia tenir un bon inici en la Copa del Món de boarder cross per agafar confiança i va aconseguir-ho. Lluís Marín comença amb una cinquena posició a Montafon (Àustria), que reafirma que el surfista andorrà enguany va a totes.
En la final va arribar a col·locar-se en la tercera posició, però una errada en el tercer revolt el va fer retardar al cinquè lloc. Va recuperar una plaça, però abans de travessar la línia d’arribada la va perdre. Va sumar 450 punts. El guanyador va ser l’austríac Markus Schairer, seguit per l’italià Omar Visintin en la segona plaça i el canadenc Kevin Hill en la tercera.
“He surfejat bé, però en la final no he pres una bona decisió, volia avançar per un lloc i no hi he tingut espai. És el que havia de fer si volia avançar els que tenia al davant”, va admetre Marín, que va remarcar que “he fet bones baixades, amb bones sensacions, i això em dóna molta confiança”. Tant és així que pensa que “estic en condicions de guanyar una Copa del Món. Començar la temporada així és molt important de cara a les pròximes curses pel que guanyo en confiança”. També el fa ser optimista que les molèsties no van aparèixer: “L’esquena no l’he notada durant la competició, he corregut a gust. Hem fet un bon treball físic.” La pròxima cita de la Copa del Món la tindrà el 20 i 21 d’aquest mes a Lake Louise (Canadà).