El Ral·li d’Andorra torna a la velocitat després de deu anys
Després d’una dècada en la modalitat de regularitat, el 51è Ral·li d’Andorra recuperarà enguany la velocitat per a automòbils Clàssics i Legend, una nova orientació que s’ha plantejat per presentar un ral·li compacte que faciliti la participació i el gaudi de pilots, copilots, equips i aficionats. Així s’explica en el reglament de la prova, rebatejada com a Andorra Rally Fullslip, fet públic per l’Automòbil Club d’Andorra, on s’especifica que el ral·li consistirà en una cerimònia de sortida a darrera hora de la tarda del divendres 16 de setembre, i una única jornada de competició, diürna, el dissabte 17 de setembre, amb 10 trams cronometrats i gairebé 90 quilòmetres de velocitat. La prova tindrà el seu nucli central a Andorra la Vella, amb el parc de vehicles situat a l’aparcament Prada Casadet.
Es preveuen quatre categories de velocitat, totes de vehicles històrics de competició (grups 1, 2, 3, 4, A, N o B) fabricats i homologats abans del 31 de desembre de 1990. Els vehicles d’aquestes competiran conjuntament i s’establirà una classificació general escratx, de la qual només es premiarà el guanyador absolut del ral·li. Com que tots els cotxes estaran distribuïts en alguna d’aquestes quatre categories, tindran classificacions independents per a cadascuna i rebran un protagonisme idèntic. A més a més, i per tal d’afavorir la participació de cotxes de baixa cilindrada, l’Andorra Rally Fullslip crea la denominada Classe 1a, per a automòbils de sèrie de fins a 1.300cc de qualsevol categoria.
Les inscripcions s’obriran el 9 d’agost i s’allargaran fins al 5 de setembre o fins que s’esgotin les 80 places disponibles.