L’aposta de Grandvalira pel forapista és una declaració d’intencions. El domini amplia la seva oferta de modalitats esportives de neu i el GrandRide és l’esdeveniment que ho exemplifica. Es disputarà el 15 i 16 de febrer de l’any vinent i en tres anys espera formar part del calendari del Freeride World Tour(FWT), el circuit de referència mundial. De moment, en l’estrena i les pròximes edicions, estarà en l’avantsala, el Freeride World Qualifier (FWQ).

 

El pic Alt de Cubil, al sector d’Encamp, és el lloc escollit, amb els seus 2.900 metres d’alçada i 800 metres de desnivell. Ahir els riders Bruno Compagnet, Giuliano Bordoni i Joaquín Vena van realitzar una exhibició, amb el descens al lloc on es disputarà la prova. La terrassa del restaurant Solanelles és un indret privilegiat per seguir tota l’acció. Es va poder comprovar que la muntanya, que presenta diverses línies amb diferent dificultat, pot albergar l’FWT. Alfonso Torreño, director de màrqueting i comunicació de Grandvalira, va admetre que en un període de “tres anys” el GrandRide pot formar part del millor circuit mundial. “Podríem haver tingut una prova de quatre estrelles però hem preferit anar pas a pas”, exposa, i han volgut no anar ràpid al principi i consolidar la prova: “Comencem a poc a poc. Volem provar l’estació i les infraestructures.” I si es compleixen les condicions, “estarem preparats per fer un pas més”.

I qui ha testat el traçat veu de les possibilitats que té. “Podria entrar en el Freeride World Tour. Tant en desnivell com en llargada com el terreny en si és idoni perquè els riders del top mundial puguin expressar el freeride que tenen dins”, afirma Compagnet, que remarca que “hi ha molt bona neu, aquesta pala està bé perquè en ser vessant nord la neu es manté freda, però s’ha d’anar amb calma perquè vulguis o no hi ha moltes pedres”. Al pic Alt de Cubil “hi ha potencial per crear un esdeveniment internacional, és un lloc fabulós”. Vena també va destacar les qualitats després de l’exhibició, indicant que “en aquesta cara la neu es manté sempre en pols fresca, que és el que els freeriders busquem”.

L’Escola Freeride Center és un servei més que dóna Grandvalira i que omple una demanda dels seus clients. Disposa d’una dotzena de monitors. És l’única dels Pirineus avalada per l’FWT, pel seu programa pedagògic. Compagnet valora la sensibilitat demostrada per la seva disciplina: “Veig que hi ha gran voluntat d’Andorra i de Grandvalira d’anar cap al forapista. Està bé perquè hi ha moltes estacions que tenen zones on alguns farien forapista però les prohibeixen, i Grandvalira hi facilita l’accés. Les altres estacions ho prohibeixen en comptes d’ajudar-nos.”