Diari digital d'Andorra Bondia
Xavi Cardelús, amb Avintia.
Xavi Cardelús, amb Avintia.

“Ho he passat molt malament i només em plantejo tornar a gaudir”


Escrit per: 
Víctor Duaso

Entrevista a Xavi Cardelús, pilot de l’Avintia Racing al Campionat del Món de MotoE i de l’Stylobike a l’Europeu

Xavi Cardelús afronta una temporada totalment diferent a l’anterior i amb l’objectiu de recuperar sensacions. Als seus 21 anys deixa enrere un Campionat del Món de Moto2 amb l’Ángel Nieto Team per oblidar i competirà en el Campionat del Món de MotoE amb l’estructura instal·lada al Principat, Avintia, i tornarà al Campionat d’Europa amb el seu exequip, el Team Stylobike.  El 10 de març farà els seus primers tests amb la moto elèctrica.

Pas al costat amb l’adeu momentani al Campionat del Món de Moto2. Quin balanç fa d’aquest any complert competint a la màxima competició?
Una temporada que m’ha servit per viure moltes experiències, ja siguin bones i dolentes, he pogut extreure moltes conclusions. Sigui com sigui, no m’esperava estar al nivell que he estat i que jo mateix m’esperava. Per tant, no vaig poder assolir els resultats desitjats.

No ha estat un any fàcil, però per quin motiu? La moto o hi ha altres causes?
Moltes coses, però l’estat de la moto ha estat el motiu principal. Ens van prometre una moto guanyadora i més després que KTM acabés en segona i tercera posició el curs anterior. Ningú no s’esperava que un any després tinguéssim aquesta moto. A més a més, van trigar moltíssim a trobar millores i jo em vaig començar a desanimar. La il·lusió no era la mateixa. Quan anaven passant les carreres i els resultats no eren bons jo m’anava disgustant. Tot i així, l’equip no podia fer res, ja que KTM era el màxim responsable. Finalment, les coses no es van complir i això em va afectar molt.

Què tenia aquesta KTM que no va acabar funcionant bé?
Bàsicament quan KTM va entrar a la mateixa categoria va fer el xassís de les mateixes dimensions que la Kalex. És veritat que la moto anava molt bé perquè va fer podi al Campionat del Món i després van entrar uns motors diferents i el xassís no servia i KTM no va ser capaç de fer-ne un de nou. Els resultats de KTM van començar a ser dolents i les millores van arribar molt tard.

Finalitzava contracte amb l’Ángel Nieto Team, però en l’acord hi havia l’opció de prorrogar-ho... Com es va pactar aquesta desvinculació?
De l’Ángel Nieto Team no tinc res a dir. Jo estic content amb l’oportunitat que m’han donat i també de viure aquesta experiència. Teníem un any de contracte amb la possibilitat de renovació. Ni jo he volgut marxar ni ells m’han fet fora. Simplement no han volgut continuar amb els acords. Tant ells com jo no hem volgut.

Quan va decidir deixar el Campionat del Món de Moto2, en plena temporada o quan va acabar?
Va ser a mitja temporada. Em van proposar per al Campionat del Món de MotoE, però a mi no em feia gaire il·lusió. Això sí, al final vaig pensar que es tractava d’un Campionat del Món, i que sigui de l’esport que sigui sempre és molt important. Si aconsegueixes bons resultats i pots optar al títol de campió del món t’obre més portes. Quan vaig saber veure les opcions bones que tenia vaig prendre la decisió i vaig acabar acceptant.

Li va costar molt gestionar el fet de deixar el Campionat del Món i passar a MotoE i també tornar al Campionat d’Europa?
Sí que em va costar. Em va costar molt arribar al Campionat del Món de Moto2, però ja sabia que això podia passar. Era una temporada per haver-se consolidat i no vaig tenir opcions. Tornaré a tenir oportunitats per tornar. 

Fitxar per Avintia Esponsorama Racing què suposa?
Ells tenen també estructura a MotoGP i Moto3, però no a Moto2. La moto que m’interessa a mi no en té, tot i que sí que és veritat que si faig bons resultats a MotoE i també a l’Europeu crec que si hi ha alguna lesió buscaran un pilot que ho faci bé en el mateix equip. Per això vaig acceptar, perquè continuaré amb imatge al pàdoc.

La graella del Campionat del Món de MotoE té pilots com el resident Xavier Siméon, l’italià Alex de Angelis, el britànic Bradley Smith o l’australià Josh Hook... No està gens malament a nivell mediàtic.
L’altre dia vaig estar mirant la llista de pilots inscrits i és un Campionat del Món amb els pilots que hi ha. Molt de nivell i molt alt. Pilots coneguts que donen qualitat a la graella. Hi haurà un nivell important.

Quin pilot li hauria fet il·lusió tenir al Campionat del Món de MotoE?
Uns quants, però qui em feia més il·lusió és Sete Gibernau. Aquest any no competirà. Tots els pilots són molt bons a MotoE. 

Quin objectiu es planteja en aquesta nova competició?
Fins que no provi la moto no diré res. Si ara dic que m’agradaria acabar en una posició en concret i després les coses no van bé em donaré una bona hòstia important. Prefereixo agafar el feeling amb la nova moto i també amb l’equip per després parlar d’objectius per assolir. Estic completament segur d’estar amb el grup capdavanter. Els primers tests són el 10 de març.

Al Campionat d’Europa, amb l’equip Stylobike que coneix bé, els objectius seran més ambiciosos?
Els objectius sempre són millorar els anteriors. Em trobaré també amb pilots de nivell, tot i que res a veure al Campionat del Món de MotoE. Només em plantejo tornar a gaudir. Ho he passat molt malament aquest any i quan em trobi novament a gust, a la moto arribaran els resultats. Aquest any sempre em deia, no pot ser que faci aquestes coses o les altres quan jo sempre crec que ho puc fer molt millor. Crec que podré estar al Top-5. Aquí competiré amb una Kalex que tindrà una petita modificació respecte de l’anterior.

Creu que podrà tornar a competir al Campionat del Món de Moto2?
Si aconsegueixo ser constant i tinc resultats segur que hi estaré. No soc l’únic pilot que va cap a baix per després tornar. A mi m’agradaria que passés. Tornar tampoc depèn tant de mi, sinó dels altres equips.

 

FOTO: AVINTIA

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic