Diari digital d'Andorra Bondia
Albert Llovera, com sempre amb el seu clàssic bon humor, a l’avinguda Meritxell.
Albert Llovera, com sempre amb el seu clàssic bon humor, a l’avinguda Meritxell.

A la recerca del Top-20 al Dakar


Escrit per: 
Víctor Duaso
Després de dos anys d’absència obligada per lesió, Albert Llovera torna al Ral·li Dakar. El pilot andorrà serà el tercer de l’equip Petronas Team De Rooy i tindrà com a copilot Ferrán Marco Alcayna i el mecànic serà Marc Torres. Competirà al volant IVECO Powerstar Evo 3 –número 517– que ha estat adaptat per a ell. Janus van Kasteren Jr, Vick Versteijnen i Michiel Becx seran els altres companys d’equip d’Albert Llovera en el seu sisè Dakar. No renuncia a res. Ahir va presentar el seu acord amb Andbank per als pròxims tres anys. Torna després de molts anys comptant amb altres suports. 
L’acte va tenir lloc a l’avinguda Meritxell, davant del Centre Comercial Andorra (CCA) i Albert Llovera es va fer un fart de saludar. A més a més va estar acompanyat de la pilot burgalesa Cristina Gutiérrez –quart any consecutiu competint al Dakar– i també de la pilot andorrana Margot Llobera, la neboda d’Albert que es va quedar a prop de competir en el seu primer Dakar. També va exposar el cotxe que va competir al RX2 Series del FIA World Rallycross Championship ja que el camió IVECO del Dakar està camí d’Arabia Saudita. “Objectiu Top-25? No! L’objectiu és Top-10 o dintre dels 20 primers quasi segur. Vaig a Aràbia Saudita amb una motivació extra després de passar de ser el quart de l’equip a ser el tercer. En només un dia d’entrenaments em van pujar un esglaó més i tocant de peus a terra que mai toco”, va assegurar amb el seu clàssic humor, Albert Llovera.
El pilot només té dues preocupacions al Dakar de l’Aràbia Saudita que comença el 5 de gener i finalitza el 17 del mateix mes. “Serà una prova duríssima. Com ho afronto? Ni idea... D’entrada soc el tercer pilot de l’equip i em tocarà guardar les espatlles dels meus companys. Després ja pensaré a estar el més a dalt possible a la classificació”, va dir Llovera, que va recordar quan va tastar l’IVECO. “De Rooy va pujar amb mi i li vaig preguntar: ‘No em dius res?’ i em va respondre: ‘Vas a tota castanya!’. Això em va carregar les piles i ara en comptes de transportar 600 quilos en transportaré 200”. 
L’IVECO agrada a Albert Llovera i molt més que el Tatra, l’anterior que va pilotar. “L’adaptació al vehicle ha estat molt bona. Molt ben acoplat d’entrada. Molt més còmode que amb el Tatra. Molt dòcil i un xassís agraït. A més a més, no haig de fer servir canvis de marxes perquè tindré canvi automàtic”. Sobre el traçat, Albert Llovera té moltes incògnites. “No em preocupa, però tinc clar que la primera setmana serà més ràpida i de més pedres. A la nit ho passaré molt malament perquè baixen temperatures. A la segona setmana, molt dura i a l’expectativa. El que em fa més respecte serà la nit, però ens hem d’espavilar com sigui”.
 
EL FUTUR...
Després del Ral·li Dakar, Albert Llovera té en ment competir a les Crèdit Andorrà GSeries. És un cul inquiet, però per el proper curs no sap encara si correrà, novament, al RX2 Series FIA World Rallycross Championship o, fins i tot, es plantejarà una incursió al Campionat d’Espanya de ral·lis o més d’alta volada al Campionat del Món. “No em preocupa. Al maig comença el Rallycross i potser faré alguna incursió al Campionat del Món de ral·lis. L’important per a mi és estar actiu i després els altres ja es fixaran amb mi com va fer l’equip Petronas Team De Rooy”, va sentenciar Albert Llovera. Un Dakar, com sempre, amb el pilot andorrà és un Dakar diferent. Sempre promet espectacle i és la cara divertida de tot tipus de proves. A més també és molt competitiu.

Compartir via

Comentaris: 0

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Formulari de contacte