Diari digital d'Andorra Bondia
L’Andorra MTB Classic va començar ahir amb una etapa pròleg.

L’Andorra MTB Classic aplega més de 300 inscrits

Escrit per:
V. D. / Foto: Andorra MTB Classic
L’Andorra Multisport Festival no s’atura i ahir va donar inici l’Andorra MTB Classic Pyrénées, és a dir, una cursa  de BTT de 4 dies per etapes, organitzada per l’equip de l’Epic Series i que compta amb més de 300 inscrits.
L’estrena va comptar ahir amb una etapa pròleg de 19 quilòmetres amb inici a la plaça de Les Fontetes de la Massana en direcció a Arinsal. La primera pujada que van afrontar va ser de 800 metres i el primer descens va ser el de direcció cap a Ordino. Allà van continuar pel Camí Ral i van acabar amb un tram d’asfalt per arribar a Llorts. Tot seguit camí de retorn per la Ruta del Ferro i pujada cap a l’Aldosa. Els primers guanyadors en categoria masculina van ser l’equip alemany Speed Company Racing format pels bikers Georg Egger i Lukas Baum. Els primers van fer un crono de 35’00. Els segons van ser el Buff Megamo holandès que estava format per Hans Becking i Hugo Drechou a 1’56”. Els tercers va ser l’equip espanyol d’Scott Cala Bandida amb Sergio Mantecón i José María Sánchez, a 2’03” dels primers. L’equip de la Federació Andorrana de Ciclisme, format per Xavier Jové i Kilian Folguera, van acabar en setena posició a 2’53” dels primers classificats.
En categoria femenina es va imposar l’equip Buff Megamo Women amb l’alemanya Naima Madlen i la catalana Txell Figueras amb 49’46”. El podi el va tancar l’Andbank Team amb la biker resident Marta Ballús i la catalana Carla Boj, a 3’57” de les primeres. En tercer lloc va acabar el Guambras Ecuador amb Karina Neumann i Margarita Endara, les dues bikers d’Equador.
Avui serà el torn de la primera etapa amb 42 quilòmetres i 1.550 metres de desnivell amb inici a la plaça de Les Fontetes de la Massana i direcció cap a Pal. Un tram de pujada que combina asfalt, camí i pistes al Bike Park de Vallnord. El primer lloc d’avituallament serà al Pla de la Cot i des d’aquí els bikers ascendiran a la Collada de Muntaner i després direcció cap al Pas del Contrabandista. Faran un tram a peu de 300 metres i arribaran al segon avituallament al coll de la Botella. Del Bike Park a arribar a la Massana.