Diari digital d'Andorra Bondia

Exposicions


Esdeveniments setembre  2018

 

'Vint-i-cinc anys de segells del correu espanyol a Andorra'

Dijous, 9 d'agost del 2018 - Dimecres, 12 de setembre del 2018

Consell General, Andorra la Vella

L'exposició 'Vint-i-cinc anys de segells del correu espanyol a Andorra' proposa un recorregut pels vint anys de bones relacions i cooperació entre Espanya i Andorra, un dels reflexos són les emissions anuals de segells d'Andorra que fa Correus. La mostra il·lustra no només la cooperació postal entre els dos països, sinó també el trajecte i el rumb de les seves bones relacions.

L'exposició conté 229 segells, els quals reflecteixen com es veuen a si mateixos els andorrans i l'Andorra que volen mostrar tant a Espanya com al món. Els segells exposats mostren els paisatges i els monuments emblemàtics d'Andorra, la flora i la fauna, les tradicions i costums, els personatges que han marcat la seva història recent, els grans esdeveniments i aniversaris que s'han produït durant aquests vint anys a la seva vida col·lectiva, des de l'aprovació de la Constitució al XXV Aniversari de les relacions diplomàtiques que commemorem amb l'exposició. Sense oblidar referents culturals que hem compartit al llarg d'aquests anys, com ara els centenaris de Verdaguer, Rodoreda i Llull. 

 

'La Casa Rossell, una mirada interior'

Divendres, 15 de setembre del 2017 - Diumenge, 16 de setembre del 2018

Museu Postal, Ordino

'La Casa Rossell, una mirada interior'

La planta baixa del Museu Postal (l’era del Raser d’Ordino), s’ha transformat en una sala d’exposicions temporals i per inaugurar-la, s’ha preparat una mostra per donar a conèixer un dels fons patrimonials més importants d’Andorra.

Documentada des del segle XV, la Casa Rossell és una de les cases més importants d’Andorra, ja sigui des del punt de vista econòmic com des del polític. Al marge de ser un dels grans propietaris del país, la família Rossell compta amb personatges públics importants, entre els quals destaca Antoni Fiter i Rossell (1706-1748), redactor del Manual Digest.

D’aquesta casa, ens han arribat un nombre considerable d’objectes, de diverses tipologies i datats del segle XVII fins al segle XX i de gran valor cultural, que són el testimoni de la riquesa i de la importància de la família. El gran interès d’aquests béns ve donat per la seva qualitat i diversitat: mobiliari, objectes quotidians i de la llar, objectes de culte, monedes, llibres i documents, indumentària, joies, ventalls...

 

La mostra se centra en diversos àmbits de la vida de la família Rossell representats simbòlicament pels objectes i organitzats per escenografies temàtiques (la riquesa i les propietats, la vida domèstica, la vida social i cultural, etc.).

 

"La Bíblia i Chagall"

Divendres, 22 de juny del 2018 - Dissabte, 29 de setembre del 2018

Centre d'Art d'Escaldes-Engordany, Escaldes-Engordany

Chagall

LA BÍBLIA I CHAGALL 

Moisès, David, Josuè, Ezequiel, Jacob, Betsabé..., són els protagonistes de l’exposició La Bíblia i Chagall, una mostra amb més de cent gravats que va crear Marc Chagall (Vitebsk, 1887 –Sant Pau de Vença, 1985) per il·lustrar la Bíblia, un treball en el qual va invertir més de 25 anys i que va fer per encàrrec del marxant i editor francès Ambroise Vollard. Aquesta sèrie dedicada a la Bíblia és una obra mestra de les arts gràfiques del segle XX.

La majoria són làmines en blanc i negre i només en algunes s’entreveuen notes de color, però la manca de color no comporta monotonia; tot al contrari, els gravats de Chagall estan plens de dinamisme i cadascun narra un paisatge bíblic amb una força que atrapa l’espectador. 

Molts d’aquests paisatges són escenes conegudes de les Sagrades Escriptures, com el somni de Salomó, la mort de Moisès, Betsabé als peus de David...Tots comparteixen elements sagrats combinats amb elements profans, records de la infància, reminiscències de l’art popular rus i símbols de la tradició jueva, tot i que Chagall no va ser especialment religiós i sempre va defensar una actitud interconfessional. “Jo no veia la Bíblia, la somniava.”(Marc Chagall)

Telèfon/adreça de contacte per a inscripcions:
Tel.: +376 802 255
centreart@e-e.ad

 

Art al carrer amb l'escultor Jordi Díez

Dimecres, 4 de juliol del 2018 - Dissabte, 29 de setembre del 2018

Diferents indrets de la parròquia, Escaldes-Engordany

Jordi Díez

Ja es pot veure a diversos indrets de la parròquia l'exposició d’art al carrer “El trànsit. Crònica d’un camí” de l’escultor Jordi Díez. Es tracta de nou escultures d’acer repartides pel centre de la parròquia. 

L’expressió figurativa, especialment la figura humana, és l’eix en què el gira l’obra de Jordi Díez. En les diferents etapes escultòriques que ha desenvolupat, destaca la utilització de materials diversos com la pedra, el ferro, la fusta i terracota. Aquests materials són l’antesala per treballar exclusivament l’acer, un metall que aporta la qualitat de la lluminositat, entre moltes d'altres, i que converteix les seves creacions en una novetat artística, admirada per experts en art figuratiu. 

L’obra de Jordi Díez està repartida per tot el món, a museus, espais públics i col·leccions particulars. És considerat per molts experts com a un dels escultors amb més projecció mundial. 

Tot viatge, tot camí veritable té tres etapes fonamentals: separació, transició i incorporació. La separació és l’allunyament de l’entorn conegut, segur, per entrar en  zona desconeguda. La transició és el tram en què el que sabem queda enrere com a llast, recuperant la sorpresa. La incorporació es refereix llavors a una persona nova, en què l’autèntic roman i el superflu ha mort. 

Aquest itinerari escultòric proposa algunes etapes de viatge. 

SEPARACIÓ
Torç: La fortalesa necessària (carrer dels Veedors)
Tenista: Treball dur. Cerca de la perfecció (carrer dels Veedors)
Amants d'acer: Desaparició del jo (llaça Lalín).

TRANSICIÓ
Caps: La mirada eterna (parc de la Mola i avinguda Carlemany, alçada plaça Coprínceps) 
Llindar: Portal de transició. Una figura femenina que convida a creuar el Llindar amb confiança (parc de la Mola) 
Tribut a Lita Cabellut: L’absència serena de necessitat del terra i referència (avinguda Carlemany, alçada aparcament església)
Age Quod Agis: Ascensió (avinguda Carlemany, costat Oficina de Turisme)

INCORPORACIÓ
Winged Man: Ofrena i acomiadament (plaça Santa Anna)

 

Comartpedrosa - Retrospectiva

Divendres, 7 de setembre del 2018 - Diumenge, 30 de setembre del 2018

La Peixera, Escaldes-Engordany

El col·lectiu artístic Mountain Alchemists organitza la retrospectiva dels quatre anys del Festival d’Art Contemporani 'Comartpedrosa'.

Comartpedrosa - Retrospectiva, s'hi podrà veure una selecció d’obres de cada una de les edicions que s'han fet. I cada divendres, a partir de les 19:30 h, hi haurà actuacions en directe.

Comartpedrosa - Retrospectiva reuneix un recull d’obres contemporànies de disciplines artístiques diferents mostrades durant les diverses edicions del Festival, per acostar-les a un públic curiós i amb ganes de viure experiències totalment noves i úniques.

Programa

Divendres 7
La inauguració és farà divendres 7, amb una projecció de vuit audiovisuals de diversos autors. 

Divendres 14 
Performance d’Emma Regada 
Instal·lació de David Font 
Recull d’obres d’electroacústica

Divendres 21 
Dansa de Désirée Abarca
Instal·lació de Lluís Casahuga 
Poesia de Manel Gibert

Divendres 28 
Cloenda amb una roda de premsa per valorar els quatre anys del Festival, un concert a càrrec dels artistes: Efrem Roca, Jonaina Salvador, David Sanz i Lluís Casahuga; i Silent Party a càrrec d’Hèctor Mas.

 

'Hiperrealisme'

Dimarts, 26 de juny del 2018 - Diumenge, 30 de setembre del 2018

Museu del Tabac, Sant Julià de Lòria

Ja es pot visitar la nova exposició temporal del Museu del Tabac “Hiperrealisme”.

L’exposició temporal “Hiperrealisme” consta de més d’una setantena de pintures i escultures hiperrealistes de temàtica variada, i mostra l’extraordinària habilitat tècnica dels artistes hiperrealistes que, mitjançant tècniques diverses, aconsegueixen que el subjecte presentat en les seves pintures sembli un objecte real o viu, sense pinzellades ni textures visibles.

L’any 2013 vam organitzar una exposició sobre l’art hiperrealista a Europa. L’èxit va ser tan espectacular que hem pensat que era convenient organitzar una nova exposició amb noves obres d’artistes consolidats i d’altres de més actuals.

Esperem que us delecteu en aquestes visions personals del nostre temps i en la meravellosa destresa que les sustenta.

 

'La Línia com a punt de partida, de Vanda Drouin

Dimecres, 19 de setembre del 2018 - Dijous, 11 d'octubre del 2018

Sala d'exposicions del Comú d'Encamp, Encamp

Exposició pictòrica 'La línia com a punt de partida' de l'artista encampadana Vanda Drouin.

'La línia com a punt de partida' neix sota una voluntat de recerca i representació del concepte d'infinit. Un infinit entès com a matèria conformada per ordre i desordre i que es manifesta constantment en les formes que ens envolten, com pot ser l'organització d'una ciutat o bé en la mateixa configuració de la natura.

La línia, element principal de l'art ornamental, descriu a la perfecció la poesia sense paraules que no té principi ni fi. Travessa l'espai i el temps per crear infinites formes que s'entrecreuen les unes amb les altres. A més a més, es tracta d'un recurs que s'ha utilitzat per explicar la idea mística o divina que existeix un ordre subjacent, aliè a l'ésser humà davant un caos aparent. En diverses cultures, es considera que la geometria conté un poder espiritual o transcendent.

Es tracta, per tant, d'un viatge sense fi incitat per la infinitud continguda en cadascuna de les línies i formes. Un viatge al voltant de tota una sèrie d'obres pictòriques i escultòriques que es caracteritzen per una bellesa formal arrelada a un concepte molt profund i que atorga cert aire de misteri a cadascuna de les obres que formen part de l'exposició.

En definitiva, ens trobarem amb una exposició que pretén captar l'atenció de l'espectador a través d'un gran repertori de formes i volums que creen tot una sèrie de jocs visuals en funció de la llum i la posició de l'observador.

Horari de visita: de dilluns a dijous de 8 h a 17 h. Divendres de 8 h a 15 h
Inauguració: dimecres 19 de setembre a les 20 h

 

Exposició fotogràfica 'Terra de ferro'

Dimecres, 27 de juny del 2018 - Diumenge, 14 d'octubre del 2018

Poble d'Ordino, Ordino

Exposició fotogràfica als carrers del poble d'Ordino, a càrrec dels alumnes del Club Foto de La Capsa, Espais de Creació.

Autor: Alumnes del Club Foto de La Capsa, espais de Creació

 

'De TIO VIVO a MORTADELO y FILEMÓN'

Dimarts, 7 d'agost del 2018 - Dimecres, 31 d'octubre del 2018

de dimarts a divendres de 15 h a 18 h; dissabtes de 15 h a 19 h

Museu del Còmic, La Massana

La revista TIO VIVO, fundada el 1957 per cinc dels autors més importants de l’editorial Bruguera (Josep Escobar, José Peñarroya, Carlos Conti, Guillem Cifré i Eugeni Giner) de l’època, va ser el primer intent a l’Estat espanyol de crear una revista d’humor per a adults, on els drets de l’autor es respectessin per sobre les necessitats de l’editorial. Van crear un producte de molta qualitat que va aconseguir fer ombra a les publicacions de la totpoderosa Bruguera. L’aventura va durar fins el 1960, any en què va ser adquirida per la mateixa Bruguera, amb pràctiques empresarials de dubtosa ètica pel mig, i els cinc autors van haver de tornar a treballar sota les condicions draconianes de l’empresa mare. No obstant això, per aquesta mítica revista van continuar passant autors tant importants com Gin, Nadal o Raf o Ibáñez. Precisament, el creador de Mortadelo y Filemón hi va publicar algunes de les seves sèries més famoses com 13 Rue del Percebe o Rompetechos.

En aquesta exposició hi trobareu un breu repàs a la revista TIO VIVO amb alguns originals exposats, i la història i anècdotes, a través de 10 panells, de la creació i vida dels eterns MORTADELO y FILEMÓN.
 

Hora: de dimarts a divendres de 15 h a 18 h; dissabtes de 15 h a 19 h

Contacta amb nosaltres

Baixada del Molí, 5
AD500 Andorra la Vella
Principat d'Andorra

Telèfon: + 376 80 88 88 · Fax: + 376 82 88 88

Envian'ns un correu electrònic